וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים לנשק: צפו במפגש נדיר בין מורדים סורים לקצין

המורדים, שהבחינו בקצין מצבא אסד, תיעדו רגע חד-פעמי במלחמת האזרחים, בו התפתח דו-שיח בין הצדדים היריבים. "אם אתה סורי, אתה אח שלי", סיכם הקצין את המפגש

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה זה קרוב לשנתיים וחצי גבתה את חייהם של יותר מ-100 אלף בני אדם - אזרחים וחיילים. המורדים, הנאבקים במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, ידעו קרבות קשים ומרים נגד צבא סוריה, הנאמן למשטר בדמשק. לוחמים משני הצדדים קיפחו את חייהם בקרבות עקובים מדם, וחלקם הוצאו להורג במשפטי שדה.

ואולם, לפי סרטון שהופץ לאחרונה באינטרנט, נדמה כי על אף מלחמת האזרחים שעודנה מתחוללת במדינה השסועה, קיים אולי סיכוי להבנה בין תומכי המשטר למתנגדיו. בסרטון, שצילמו המורדים, נראה קצין צבא חמוש וקסדה לראשו, משוחח עם אויביו ומסביר להם כי הם כולם למעשה "בני אותו עם".

אחים לנשק: חייל ומורד סורים מניחים את הרובים. צילום מסך
קצין הצבא הסורי שנפגש עם המורדים/צילום מסך

"אני לא נגדך, אני מסוריה", הסביר הקצין לבן שיחו. "מאיפה אתה בסוריה?", הקשה עליו המורד. "מהמולדת שלנו", השיב הקצין הסורי והוסיף: " אתה אחי. אם אתה סורי, אתה אח שלי". קצין הצבא הרפה מאחיזתו ברובה והתקרב לעבר קבוצת המורדים שעמדה מנגד.

"בוא לפה אלינו. בשם אללה, אני מבטיח שתהיה בטוח", אמר לו אחד המורדים, שסיפר בהמשך כי הוא שירת בעבר בצבא סוריה, אך נטש את יחידתו. "הייתי פעם חייל בצבא שלך, ואני יודע מה זה דיכוי. ראיתי איך התייחסנו לאזרחים", אמר המורד. חבריו הציעו לקצין מים והמשיכו לשוחח עמו על הדיכוי והמצב הקשה במדינתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully