וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא מצרים פתח במבצע גדול נגד הטרור בצפון סיני"

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח כי מבצע "סופה במדבר" יימשך שתי יממות. ישתתפו בו שתי ארמיות בסיוע חיל האוויר וחיל הים והוא יתמקד בבסיסי טרור באזורים הרריים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(צפו בתקיפה שבוצעה נגד צבא מצרים בסיני ביום שני)

צבא מצרים פתח במבצע מסיבי לחיסול בסיסי טרור בחצי האי סיני. כך דיווח אחר הצהריים (שבת) העיתון המצרי "אל אהראם". על פי הדיווח, המבצע המכונה "סופה במדבר", יתמקד בצפון חצי האי ויימשך כ-48 שעות. שתי ארמיות ייקחו חלק במבצע, בסיוע חיל האוויר וכוחות של חיל הים. עוד דווח, כי הכוחות יתעמתו עם בסיסי החמושים הקיצוניים באזורים הרריים בחצי האי. בהתייחסו לדיווח, אמר גורם ביטחוני בכיר כי הפעילות הביטחונית של צבא מצרים בסיני מתואמת עם מדינת ישראל ברמה הגבוהה ביותר.

על פי הדיווח, כוחות הצבא חוסמים את הכבישים הגשרים והמנהרות המובילים מצפון סיני אל המחוזות האחרים במצרים. גורמי הביטחון בקהיר מאמינים שבאזור פועלים כ-500 חמושים קיצוניים, שעלולים להשתמש באזרחים כמגן אנושי.

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
שריוניות של צבא מצרים בדרך לאל-עריש/רויטרס

האלימות בחצי האי גברה מאוד מאז הודח הנשיא הקודם מוחמד מורסי וכ-30 שוטרים וחיילים מצרים נהרגו בידי אנשי ג'יהאד עולמי וכנופיות של בדואים. גם הבוקר נהרגו אזרח ושני חיילים נהרגו על ידי חמוש שזהותו לא ידועה במחסום משטרתי בצפון סיני. ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי שני חיילים מצרים נורו למוות על ידי חמושים איסלאמיסטים במוצב בצפון חצי האי.

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
גם חיל האוויר יסייע לכוחות/AP

עקב כך אישרה ישראל לפני כשבועיים למצרים להכניס שני גדודי חי"ר נוספים לסיני - שיפעלו בעיקר באזור אל-עריש ורפיח. מדובר בתוספת כוח משמעותית לצבא מצרים, שכוללת ארבעה גדודים מעבר למוסכם בנספח להסכם השלום עם ישראל. בצה"ל ובמערכת הביטחון הביעו דאגה מהמתיחות הגוברת בגבול עם מצרים, בעקבות הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי שערערה את היציבות באזור.

הרוגים ופצועים בהפגנת תומכי מורסי בקהיר. 27 ביולי 2013. AP
ובלב מצרים, העימותים בין תומכי מורסי למתנגדיו נמשכים/AP

גם בלב מצרים ממשיכה האלימות לגבות מחיר. לפחות 150 בני אדם נהרגו וכ-4,500 נפצעו בשעות הלילה והבוקר בהפגנות הענק בעד הנשיא המודח מוחמד מורסי ונגדו בקהיר, שהיו ככל הנראה הגדולות ביותר מאז הדחתו בראשית החודש. כך דיווחו תומכיו של מורסי, ובראשם תנועת "האחים המוסלמים". משרד הבריאות במדינה מסר כי 38 מפגינים בלבד נהרגו. הטלוויזיה במצרים דיווחה כי כ-30 מיליון אזרחים השתתפו בהפגנות, מרביתם בבירה ובאלכסנדריה, העיר השנייה בגודלה במדינה. מדובר בלמעלה משליש מאוכלוסיית המדינה, שבה כ-85 מיליון בני אדם. בית חולים שדה שהוקם ליד כיכר ראבעה אל-עדאוויה במזרח קהיר, שם טופלו אנשי "האחים המוסלמים" שהפגינו בעד מורסי, דיווח על עשרות הרוגים.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully