וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן בנתה מתקן גרעין סודי נוסף ליד טהרן"

11.7.2013 / 8:28

קבוצת אופוזיציה מהמדינה, שחשפה ב-2002 את המתקן להעשרות אורניום בנתנז, טוענת כעת כי בידיה מידע אמין שלפיו הוקם אתר תת-קרקעי סמוך לבירה. "ארבע מנהרות באורך 600 מטר"

קבוצת פעילי אופוזיציה איראנית שגלתה מהמדינה טוענת כי יש בידה מידע שמאשש את קיומו של מתקן גרעיני סודי שנבנה מתחת לפני הקרקע, ממזרח לעיירה דמבאנד, כ-50 קילומטרים מצפון-מזרח לטהרן. טענות הקבוצה, שפורסמו היום (חמישי), לא מתייחסות לסוג הפעילות האטומית שלטענתם מיועדת להתבצע במקום.

"האתר מורכב מארבע מנהרות ונבנה בידי חברות הנדסה ובנייה שקשורות למשרד ההגנה של איראן ולמשמרות המהפיכה. באתר ישנן ארבע מנהרות באורך 600 מטר כל אחת", נמסר מהקבוצה, שמזוהה כמועצה הלאומית להתנגדות באיראן. מדובר בקבוצה שמבקשת לשים קץ לשלטון הדתי באיראן, ושקשורה לזרוע האיראנית שלחמה לצדו של סדאם חוסיין במלחמת איראן-עיראק בשנות ה-80'.

האזור בו לפי הדיווח הוקם המתקן הגרעיני

גורמים במערב הטילו ספק בדיווח, בטענה כי האג'נדה הפוליטית של הקבוצה ידועה לכל ומטילה צל על אמינות המידע. עם זאת, ראוי לציין כי בשנת 2002 חשפה הקבוצה המועצה הלאומית להתנגדות באיראן את המתקן להעשרת אורניום בנתנז וכן את מתקן המים הכבדים באראק.

בשנת 2010 טענה המועצה כי ישנן עדויות למתקן גרעיני נוסף חדש, ממערב לבירה טהרן. גורמים רשמיים בארצות הברית התייחסו אז בביטול לדברים, בטענה כי קיומו של האתר ידוע זה שנים ואולם אין סיבה להאמין שמתקיימת בו פעילות גרעינית מסוג שהוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully