וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים הסורים רומזים: ישראל תקפה בלטאקייה

10.7.2013 / 8:20

דובר צבא סוריה החופשית הכחיש כי המורדים היו מעורבים בתקיפה בשבוע שעבר, אז נפגע מחסן טילים ארוכי טווח. הם טענו כי עוצמת המתקפה התאימה ליכולותיו של הצבא הישראלי

כוחות זרים הרסו טילים נגד ספינות מתוצרת רוסית במתקפה על מחסני הנשק בשבוע שעבר – כך טענו אתמול (שלישי) המורדים הסורים, ובכך רמזו על תקיפה ישראלית. קאסם סעדין, דובר מטעם המועצה הצבאית העליונה של צבא סוריה החופשית, אמר כי המתקפה ביום שישי האחרון פגעה בחיל הים הסורי בסמוך לנמל לטאקייה. לדבריו, רשת המודיעין של כוח המורדים זיהתה באזור טילים שאוחסנו שם.

"זה לא היה צבא סוריה החופשית ששם לעצמו את המטרה", אמר סעדין לסוכנות הידיעות רויטרס. "זו לא הייתה מתקפה שבוצעה בידי המורדים. המתקפה הייתה מהאוויר או מספינה בים התיכון ששיגרה טילים ארוכי-טווח", הוסיף. המורדים העידו ששמעו פיצוצים עזים, שעוצמתם, לטענתם, הייתה מעבר לכוח שהיה ברשותם אך התאימו ליכולותיו של צבא מודרני, דוגמת הצבא הישראלי. ישראל טרם הגיבה או הכחישה מעורבות באירוע. הממשלה הסורית לא התייחסה לתקרית, מלבד דיווח בטלוויזיה הממלכתית על "סדרה של פיצוצים" באזור.

לדברי גורם מודיעיני באזור, ישראל תקפה בסוריה שלוש פעמים בשנה האחרונה בניסיון למנוע העברת נשק מתקדם מצבאו של נשיא סוריה בשאר אסד לחיזבאללה שבלבנון. נשק מסוג זה, כך הבהירו גורמים ישראליים, כוללים טילים ארוכי טווח המסכנים את חיל הים הישראלי ואסדות קידוח גז. כשנשאל על הפיצוצים בלטאקייה, שר הביטחון משה יעלון אמר לכתבים כי "מזה תקופה ארוכה מנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים. איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה. קבענו קווים אדומים ואנו עומדים בהם". הוא הוסיף כי "יש הרבה פיצוצים מסביב אבל בגבולות שלנו שקט". כשנשאל האם ישראל תתקוף את משטרו של הנשיא אסד, אמר: "לא חושב שצריך להתחייב בנוגע למה נעשה".

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
”הרוגים מפיצוצים מסתוריים במחסני תחמושת בסוריה”
דיווח: הקונגרס האמריקני מעכב את חימוש המורדים הסורים
סוריה: סגנו של אסד יוחלף יחד עם כל צמרת השלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully