וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביירות: מכונית תופת התפוצצה במעוז חיזבאללה

9.7.2013 / 11:22

18 בני אדם נפצעו בפיצוץ ברובע דאחייה. בחודש מאי נורו לאזור שתי רקטות, ככל הנראה על ידי מורדים סורים. במקביל, דווח הלילה על שני פיצוצים עזים באזור דמשק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פיצוץ עז נשמע הבוקר (שלישי) בביירות. עדי ראייה דיווחו כי מוקד הפיצוץ היה ברובע דאחייה, הנשלט על ידי חיזבאללה. בטלוויזיה הלבנונית נראתה דליקה גדולה שפרצה במקום ועשן כבד שמיתמר מהאזור. אנשי חיזבאללה חסמו את הגישה לאזור.

יש דיווחים סותרים על מספר הנפגעים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה תחילה על הרוג אחד אך לאחר מכן משכה את הדיווח. מקורות ביטחוניים בביירות דיווחו על 18 פצועים בלבד.

עדת ראייה אמרה כי זה הפיצוץ העז ביותר ששמעה מאז שנות ה-80. עלי מקדאד, סגן יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט, אמר בזירה כי הפיגוע הוא "עבודה של סוכנים שמנסים ליצור סכסוך בלבנון".

רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל מנאר", דיווחה כי הפיצוץ נגרם מהתפוצצות מכונית תופת בשכונת ביר אל-בעד, סמוך למרכז לשיתוף פעולה איסלאמי. נסיבות הפיצוץ אינן ברורות לפי שעה, ואף גורם לא קיבל אחריות לאירוע.

זירת פיגוע ברובע דאחייה, ביירות. לבנון, 9 ביולי 2013. רויטרס
זירת הפיצוץ ברובע דאחייה, הבוקר/רויטרס
זירת פיגוע ברובע דאחייה, ביירות. לבנון, 9 ביולי 2013. רויטרס
זירת פיגוע ברובע דאחייה, ביירות. לבנון, 9 ביולי 2013/רויטרס
פיצוץ מכונית תופת ברובע דאחייה בביירות, יולי 2013. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר בביירות/רויטרס
פיצוץ מכונית תופת ברובע דאחייה בביירות, יולי 2013. רויטרס
מכוניות שנפגעו בפיצוץ/רויטרס
פיצוץ מכונית תופת במעוז חיזבאללה בביירות, יולי 2013. רויטרס
פיצוץ מכונית תופת במעוז חיזבאללה בביירות, יולי 2013/רויטרס

בסוף חודש מאי התפוצצו שתי רקטות 107 מ"מ שנורו לעבר השכונות הדרומיות של ביירות. הן נחתו בסוכנות רכב בשכונת מאר מיכאל ברובע דאחייה, ועדי ראייה מסרו כי ארבעה בני אדם נפצעו. ההערכה היא שמורדים סורים ירו את הרקטות כנקמה על מעורבותו של הארגון השיעי במלחמת האזרחים בלבנון.

"צוללות השמידו מחסנים סורים שאיחסנו טילים מתקדמים"

בתוך כך, דיווחה רשת אל-ערביה על פיצוצים עזים שהיו לפנות בוקר בדמשק. הפיצוץ, בין גשר הנשיא לאוניברסיטת דמשק בשכונת אל-בראמכה, גרם לדליקה גדולה. נסיבות הפיצוץ אינן ברורות. במקביל, אירע פיצוץ נוסף בשכונת אל-וורוד הסמוכה למתקני משמר הרפובליקה בפרבר קודסייה. גורם באופוזיציה הסורית אמר שמדובר בפיצוץ מכונית תופת.

שני אתרים סורים, "אל-חקיקה" ו-"אל-חדת" פרסמו ביממה האחרונה פרטים, לכאורה, על הפיצוץ המסתורי שאירע בשבוע שעבר בסוריה, סמוך לנמל לטקיה שבמערב המדינה. לפי שני הדיווחים המקבילים, צוללות השמידו אתרים לאחסון טילי S-300 ואתרים אחרים לאחסון טילי ים-יבשה, כנראה מסוג "יאחונט". בדיווחים נטען כי 12 חיילים נהרגו במתקפות, שהחריבו חמישה מחסנים.

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הבוקר לנושא: "זה תקופה ארוכה שמנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים. איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה. קבענו קווים אדומים ואנו עומדים עליהם. תמיד מאשימים אותנו". הוא הוסיף: "יש הרבה פיצוצים מסביב, אבל בגבולות שלנו שקט".

בהודעה שפרסם בשבוע שעבר הארגון הסורי לזכויות אדם, נאמר כי הפיצוצים אירעו בכמה מחסני תחמושת של צבא סוריה בלטאקייה, ככל הנראה לאחר שהמחסנים נפגעו מטילים שנורו לעברם. דובר הארגון מסר ממושבו בלונדון כי התקבלו דיווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפיצוצים. עוד נמסר כי קיימות אינדיקציות לכך שהפיצוצים נגרמו מטילים, אך לפי שעה לא ברור מי עומד מאחורי הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully