וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: "תומכי מורסי ביצעו לינץ' בנערים באלכסנדריה"

מתנגדיו של הנשיא המודח במצרים, מוחמד מורסי, טענו כי תומכי האחים המוסלמים השליכו מגג בניין נערים שנקלעו להפגנה באלכסנדריה. גדול הפוסקים בעולם הסוני: יש לתמוך במורסי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

יותר מ-30 בני אדם נהרגו בסוף השבוע במצרים ובחצי באי סיני, בעימותים קשים בין תומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, לבין צבא מצרים ומתנגדי האחים המוסלמים. ברשתות חברתיות ובאתרי אינטרנט רבים, פרסמו רבים ממתנגדיו של מורסי סרטון המתעד לכאורה לינץ' שביצעו תומכי הנשיא בכמה נערים שנקלעו להפגנת תמיכה באיש האחים המוסלמים בעיר אלכסנדריה. בסרטון שהופץ ביוטיוב נראים כמה נערים שטיפסו על גג מבנה בעיר, בעוד עשרות בני אדם מתגודדים סביב ומשליכים לעברם אבנים וחפצים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתנגדי מורסי טענו כי הנערים נהרגו. תיעוד הלינץ' במצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתנגדי הנשיא טענו כי בין התוקפים היה גם אדם מזוקן שנשא דגל שחור המזוהה עם ארגון אל-קאעדה. בסרטון נראים התוקפים מטפסים אל קצה המבנה, המשמש כנראה כמאגר מים על גג הבניין, ומשליכים שניים מהנערים מגובה של כשבעה מטרים. לא ברור אם הנערים שנפגעו אכן נהרגו והאם התוקפים משתייכים לתנועת האחים המוסלמים או לארגונים איסלאמיסטים אחרים.

רשת אל-ערביה דיווחה כי אחד הנערים שהושלכו מגג המבנה נהרג. על פי הדיווח, הנער ששמו חמדה באדר, חגג ביום שישי את הדחתו של מורסי מתפקידו, אך לרוע מזלו הוא נתקל בקהל תומכים של האחים המוסלמים. "האם ידעתם שהצעיר שהם השליכו מקומה חמישית והשחיתו את גופתו היה רק בן 19 וארבעה ימים?", שאל בכאב אביו של באדר, מוחמד, בראיון לעיתון "אל-ווטן". "כל חטאו היה שהוא חגג על גג הבניין את הדחתו של מורסי, אך האחים המוסלמים הכריזו מלחמה על כל מי שחגג את לכתו של מורסי", הוסיף האב. לדבריו, התוקפים ניסו להשליך את שאר הנערים שהיו עם בנו בגג, אך תושבי השכונה מנעו זאת מהם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שיח יוסוף אל-קרדאווי. AP
פגיעה בדמוקרטיה. אל-קרדאווי/AP

אמש פרסם שייח יוסוף אל-קרדאווי, מנהיג הדת המוסלמי-סוני המשפיע בעולם ואיש האחים המוסלמים, פסק הלכה שלפיו על אזרחי מצרים לתמוך בנשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי. אל-קרדאווי, הפועל מקטאר, הסביר בפסק ההלכה כי הדחת מורסי על ידי צבא מצרים הינה למעשה פגיעה בדמוקרטיה ובחוקה המצרית. הוא טען בנוסף כי על צבא מצרים להפסיק את מעורבותו בפוליטיקה המצרית.

ד"ר מוחמד אל-בראדעי, מנהיג האופוזיציה במצרים, עם המפגינים בכיכר תחריר שבמרכז קהיר. רויטרס
ימונה לראש ממשלה? אל-בראדעי/רויטרס

על רקע העימותים ברחבי המדינה, מסרו אמש מקורות בקהיר כי מנהיג האופוזיציה במצרים, מוחמד אל-בראדעי, צפוי להתמנות לראש ממשלת המעבר במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי הנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנסור, זימן לארמון הנשיאות את אל-בראדעי, ששימש בעבר כיושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). על פי הדיווח, אל-בראדעי יושבע היום.

דובר הנשיאות במצרים דחה הלילה את הדיווחים, ואמר כי יש כמה מועמדים לתפקיד ראש ממשלת מצרים הזמני, ובהם אל-בראדעי. במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, אמר הדובר כי אין עדיין מועד מדויק למינויו של ראש הממשלה הזמני.

אמש הודיע גורם בכיר במפלגת החירות והצדק, שייצגה את תנועת האחים המוסלמים בפרלמנט המצרי, כי התנועה מתנגדת למינויו של אל-בראדעי לתפקיד ראש הממשלה הזמני. "אנו דוחים את ההפיכה ואת כל תוצאותיה, כולל מינוי אל-בראדעי", אמר הגורם. אל-בראדעי נחשב ליריבו של מורסי אשר התנגד לבחירתו לנשיאות מצרים לאחר המהפכה שאירעה ב-2011, שבה הודח חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully