וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי בסרטון שהעלה לרשת: "גנבו לנו את השלטון"

הנשיא המצרי המודח טען כי מהלך ההדחה של הצבא עלול רק לדרדר עוד יותר את מצבה של המדינה. הוא הבהיר כי "אני הנשיא הנבחר של מצרים ועל כולם לכבד זאת"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בהופעה פומבית ראשונה מאז הודח אמש (רביעי) נשיא מצרים, מוחמד מורסי, על ידי הצבא, העלה הנשיא סרטון מיוחד לרשת בו הגיב על הדחתו הדרמטית מכס השלטון. "מעולם לא השלמתי עם זה שיישפך דם. הייתי תמיד מגויס להצלחת המהפכה", אמר מורסי בפתח דבריו. "גנבו מאתנו את השלטון. זה יכול להביא רק רע למצרים. מהלך כזה יכול רק לחזור על עצמו שוב ושוב ומצבה של מצרים ידרדר. מנסים להחזיר אותנו לאחור, לבטל את המהפכה, להשיב אותנו לנקודה ממנה התחלנו. זה לא מקובל עליי, לא אסכים לכך".

צפו בסרטון שהעלה הנשיא מורסי

הנשיא, שדיבר בזמן שבכיכר תחריר נערכו חגיגות של המונים מאזרחי מצרים ששמחו על הדחתו, הבהיר כי "אני הנשיא הנבחר של מצרים ועל כולם לכבד זאת. כולם ראו את נחישותי להגן על המדינה ולשתף את הכוחות המזוינים". לדבריו, "גורמים רבים ניסו להכשיל את מה שקיוויתי לעשות. צריך בחירות לפרלמנט אבל לא לנשיאות. יש להתקומם למהפכה בדרכי שלום. אל תכבדו מה שנאמר על ידי סיסי. החוקה לא מבוטלת. אני נשיא לפי החוק. אני פונה בפקודה ישירה למוסדות ולצבא שיפעלו לשמור על שלום המדינה, ימנעו שפיכות דמים וישמרו על שלטון החוק".

אמש הודיע צבא מצרים כי הנשיא מורסי הודח מתפקידו. שר ההגנה המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי, הודיע כי נשיא בית הדין לחוקה עדלי מנסור ימונה לנשיא זמני עד לעריכת בחירות חדשות שמועדן ייקבע על ידי הממשלה הזמנית. "בחודשים האחרונים עשה הצבא מאמצים כבירים, באופן ישיר ועקיף, כדי למנוע את המשבר ולהשיג פיוס לאומי בין כל הצדדים הפוליטיים, לרבות הנשיא", אמר סיסי. "מאז חודש נובמבר, קרא הצבא לדו-שיח לאומי וכל הכוחות הפוליטיים נענו לו, אבל הנשיא מורסי סירב ברגע האחרון".

שר ההגנה הודיע כי לעת עתה, הפרלמנט המצרי מושעה. סיסי הודיע כי במסגרת ההפיכה, יוקמו מוסדות אזרחיים בעלי סמכויות מלאה לניהול המדינה. במקביל, ייערכו שינויים בחוקה וינוסח חוק חדש לבחירות פרלמנטריות. "נבטיח את חופש העיתונות והתקשורת וחופש ההתארגנות המקצועית", אמר. "יינקטו צעדים מעשיים לשלב את הנוער במוסדות המדינה שיהיו שותפים לקבלת ההחלטות. תוקם ועדה עליונה לפיוס לאומי שתהיה לה אמינות ותייצג את כל הזרמים". סיסי הבהיר כי הצבא עצמו לא יהיה חלק מהמוסדות השלטוניים. "אנו ממליצים למפגינים להקפיד על הפגנות בדרכי שלום בלי אלימות", הוסיף. "הצבא מזהיר שיעמוד יחד עם אנשי כוחות ביטחון הפנים נגד כל ניסיון לייצר אלימות. זאת האחריות ההיסטורית שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תומכי מוחמד מורסי זועמים לאחר ההודעה על הדחתו במצרים. רויטרס
תומכי מורסי זועמים לאחר ההודעה על הדחתו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully