וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית מצרית לוואלה!: הנשיא לא מתפקד - שילך הביתה

היבה אבו-סייף, קהיר

3.7.2013 / 13:13

הערב בשעה 17:00 יפוג האולטימטום שקצב הצבא לנשיא מורסי, ולאחר מכן לא ברור מה יקרה. היבה אבו-סייף, עיתונאית תושבת קהיר מסבירה: זו הדמוקרטיה, תחשבו גם על עצמכם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנקודת המבט הצנועה שלי, מה שקורה עכשיו במצרים הוא שיא הדמוקרטיה. איך מגדירים דמוקרטיה? אני לא חושבת שדמוקרטיה משמעה להתנגד ולהפגין בלבד, או מנגד לקלל את הנשיא שלי. דמוקרטיה משמעה לעשות בפועל את מה שאני רוצה, בחופשיות, והממשלה חייבת לעזור לי בזה, לא סתם במילים אלא גם במעשים.

בזמנו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, נהגנו לקלל אותו בכל מקום, אפילו בשידורי הטלוויזיה ובעיתונות. דמוקרטיה אומרת שאם יש מנהיג שלא מתפקד, לא נותנים לו את הצ'אנס להמשיך את הקדנציה עד סופה, כדי שימשיך לנצל אותנו למשך ארבע שנים נוספות. המנהיג לא מתפקד? שילך הביתה. נביא מישהו אחר שיחליף אותך מיד. מבחינתי, זאת הדמוקרטיה האמיתית.

הלוואי ושאר העמים בכל המדינות ילמדו ויפנימו את זה טוב טוב: אנחנו לא פועלים עבורם אלא ההיפך - הם פועלים עבורנו. תוצאות הבחירות לפעמים לא משקפות את האמת. אפילו בארה''ב, בבחירות האחרונות, נרשמו כמה מקרים של זיוף הצבעות. מה שקובע הוא העם, שוב ושוב הוא זה שמעניק לגיטימיות והוא זה ששולל אותה מהשלטון.

מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. קהיר, 2 ביולי 2013. רויטרס
"לא עובדים של השלטון". מפגינים נגד מורסי על גשר בקהיר/רויטרס

בינתיים ברחובות, הכאוס נמשך אל רק באופן זמני. זה מחיר שהוא מקובל עלי תמורת כינון חוקי משחק חדשים. אנחנו משדרים לנשיא הבא את המסר שישים לב שאנחנו פה, רואים ושומעים, מתצפתים ועוקבים מקרוב על כל דבר שהוא עושה. אם הוא ינסה לנצל אותנו, לא נרשה לו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עכשיו הגיע גם תורם של הישראלים. אתם שונאים את ביבי ולפיד על זה שגונבים אתכם – אבל למה לשתוק? מה תפסידו? חשבו טוב טוב מה מחיר השתיקה - זאת השאלה החשובה. אני שומעת קולות רבים אצלכם שמבקשים שלום - וזה הזמן להתקדם. אם העם רוצה, הוא יכול לעשות זאת אחת ולתמיד ובאופן מידי.

דמוקרטיה איננה רק לעשות צחוק מביבי ושרה ואשתו על כך שעשו חדר שינה במטוס, אלא לנקוט צעדים חריפים, ולהראות שהמצב לא מקובל על העם. רק אז המנהיגים שלכם יפנימו את זה. רוצים שלום? עשו זאת עכשיו – אחרת תשלמו מחיר, רק שלא ברור היכן ומתי.

מסוקים עם דגלי מצרים בשמי כיכר תחריר בקהיר, עם התחדשות המחאה ביולי 2013. רויטרס
הצבא הוא לא חסמב"ה. מסוקי צבא מצרים טסים מעל המפגינים/רויטרס

האולטימטום שהציב הצבא שלנו לנשיא מורסי איננו משחק. הצבא הוא לא חסמב"ה. אם הצבא הצהיר על משהו, אז כמובן שזה ייצא לפועל ובתזמון מדויק. הצבא אמר שהוא עומד לצד העם ושהוא יוציא "מפת דרכים" משלו אם האחים המוסלמים לא יגיעו לפשרה כלשהי עם האופוזיציה – וכך יהיה.

המשטר שלנו עשה ועושה טעויות, אפילו בשעות האחרונות. אם המשטר סבור שישנו פתרון קסם, שאילו רק ישכיל לדבר עם האופוזיציה הרחוב יירגע הוא שוגה באשליות מתוקות. העם, או ליתר דיוק רוב העם, נגד המשטר כך שאף תנועה או מפלגה או חזית פוליטית לא תרגיע אותו.

השאלה היא מה יקרה אחרי שיפוג האולטימטום שהציב הצבא. אני מניחה שהתגובה תהיה הפלת משטר שאינו רצוי במצרים, ואחר כך נלך בחירות. אני סבורה שהעם לא יצביע לאף אחד מאלו שנחשבים לסלבס בחברה שלנו, ושנלך על מישהו חדש.

*הביא לדפוס: ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully