וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "מתקפה חסרת תקדים" של צבא אסד בחומס

30.6.2013 / 0:10

פעילים דיווחו כי מטוסי קרב של הצבא הסורי הפגיזו מהאוויר את העיר שנמצאת במצור למעלה משנה. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי הצבא השיג "התקדמות יפה". המורדים: השמדנו טנק

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בעוד ארצות הברית ומדינות המערב הביעו רצון לחמש את המורדים בסוריה, נראה שצבא אסד לא נרתע. כוחותיו של נשיא סוריה פתחו אתמול (שבת) במתקפה נרחבת על מעוזי המורדים בעיר חומס. פעילים דיווחו כי מטוסי קרב הפציצו את העיר שנמצאת למעלה משנה במצור על ידי הצבא הסורי. עוד דווח כי חיילי אסד ניהלו קרבות עם מורדים בכמה מחוזות באזור. "כוחות הממשלה מנסים לתקוף מכל החזיתות", תיאר פעיל בשם אבו מוחמד.

הצבא הסורי ביצע תקיפה מאסיבית בחומס, 29 ביוני 2013. רויטרס
מתקפה נרחבת על העיר במצור. חומס, ביממה האחרונה/רויטרס

נכון לשעות הערב אתמול, לא התקבלו דיווחים על נפגעים, אולם סרטונים שהועלו על ידי פעילים לרשת הראו פיצוצים כבדים ועשן לבן שמיתמר מעל מעוזי המורדים. בסרטונים נשמע גם ירי כבד. בסרטון אחר נראה עשן שחור מיתמר מעל מסגד שזוהה כמסגד חאלד איבן וואליד מהמאה ה-13, הנמצא בקצה שכונת חאלידיה. הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי הצבא "השיג התקדמות יפה" בחאלידיה, אך מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי ישנם דיווחים שלפיהם המורדים החריבו טנק של הצבא כאשר כוחות אסד ניסו לחדור לעיר העתיקה במרכז חומס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פצועים סורים נוספים הועברו לטיפול בישראל

עוד נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם כי מטוסי קרב "ביצעו שתי גיחות רצופות באזורים הנמצאים במצור בעיר חומס, וכן ביצעו הפגזה כבדה באותם מחוזות". לדברי הארגון, "ההתקפות מתמקדות בשכונות חאלידיה, באב הוד, חאמידיה ובוסתן א-דיוואן באופן חסר תקדים". הארגון מסר עוד ממקום מושבו בבריטניה כי הצבא הסורי עשה שימוש בפצצות מרגמה, רקטות, פגזי טנקים ותותחים כבדים.

בתוך כך, אתמול הובאו שני סורים שנפצעו באורח קשה במלחמת האזרחים במדינה לטיפול רפואי בית החולים זיו בצפת. אחד מהם סובל מפגיעות ירי ומרסיסים בבטן ובעמוד השדרה, והשני סובל גם כן מפגיעת ירי בבטנו. הם אושפזו בחדר הטראומה של בית החולים. בנוסף להם, אתמול בלילה אושפז בבית החולים פצוע סורי עם דימום באחת מעיניו, ומצבו בינוני. בבית החולים מאושפזים עדיין חמישה פצועים סורים אחרים. סך הכל טופלו בבית החולים 33 פצועים סורים ממלחמת האזרחים הניטשת בארצם.

ביום רביעי פרסם הארגון הסורי לזכויות אדם דוח חדש שלפיו מניין המתים הכולל במלחמה עומד על 100,191 בני אדם, בהם 36 אלף אזרחים, 25 אלף חיילים ו-18,072 מורדים. יתר המתים הם חברי מיליציות התומכות במשטר, קורבנות בלתי-מזוהים ולוחמי חיזבאללה. הארגון, הנסמך על רשת ענפה של פעילים ברחבי סוריה, על רופאים ועורכי דין, העריך כי 169 לוחמי חיזבאללה נהרגו במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully