וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי לפני ביקורו בישראל: צריכים להראות התקדמות

שר החוץ האמריקני שישוב היום לישראל יוועד עם ראש הממשלה ויו"ר הרשות. הוא רמז כי אינו צופה להגיש התקדמות משמעותית, אך יש להשיג אחת עד שישודרג מעמד הפלסטינים האו"ם

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ישוב היום (חמישי) לישראל לסבב שיחות נוסף בניסיון להשיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן, אך הוא הכיר בכך כי הזמן הולך ואוזל ורמז שאינו צופה התקדמות משמעותית במה שיהיה ביקורו החמישי לאזור בתקופה האחרונה. "אני לא מציב תאריכי יעד", אמר קרי מוקדם יותר בביקור בכווית. עם זאת הוא הוסיף כי "אנו צריכים להראות איזו שהיא התקדמות" לפני חודש ספטמבר, אז הפלסטינים יקבלו את מעמדם המשודרג באו"ם. "אני לא חושב שיש לנו את המותרות של זמן", הוסיף.

במסיבת עיתונאים עם מקבילו הכוויתי, הכחיש קרי את הדיווחים בישראל לפיהם מתוכננת פגישה משולשת בינו לבין נתניהו ואבו מאזן. "אני לא מכיר שום תכנית לעשות זאת", הוא אמר. כל פגישה בין גורמים ישראלים ופלסטינים לא תהיה בדרגים אלו.

בביקורו הנוכחי של קרי לאזור הוא פקד חמש מדינות, ובכל אחת מהן התמקד בנושא הסורי. הוושינגטון פוסט מעריך כי באופן אישי, קרי מחויב יותר לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ורואה בו את מורשתו האפשרית בכהונתו כדיפלומט האמריקני הראשי. היום ייפגש קרי עם מלך ירדן עבדאללה השני ומשם ימשיך לירושלים, שם ייוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום שישי יפגוש קרי את אבו מאזן בירדן, והוא הותיר אפשרות להיפגש שוב עם נתניהו לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully