וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעוד מהפכה במצרים? מתחממים ל"הפגנת המיליון"

25.6.2013 / 0:01

בשבוע הבא יציין מורסי שנה בתפקיד הנשיא, והקולות הקוראים להדחתו רק גוברים. לאחר שר ההגנה, מגיעה גם ביקורת מצד האופוזיציה: "ההפגנה היא גל חדש בחידוש המהפכה"

צילום: רויטרס, סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

האם מצרים בדרך למהפכה נוספת? בימים האחרונים הולכים וגוברים הקולות ומתחממת האווירה לקראת "הפגנת המיליון" שתתקיים ביום ראשון הקרוב בקהיר, לציון שנה להשבעתו של הנשיא מוחמד מורסי לתפקידו. אי-שביעות הרצון מתפקודו של הנשיא מטעם "האחים המוסלמים" חוצה גבולות; לפני יומיים היה זה הצבא, שהזהיר את המשטר מפני פגיעה באזרחים ואף איים במרומז שיתערב בהפגנות. אחד מראשי האופוזיציה במצרים, חמאדין סבאחי, ביקש ללבות את היצרים אף יותר.

נושא: אלפים מפגינים במצרים נגד הנשיא מורסי, 1 בפברואר 2013. רויטרס
חוזרים לכיכר? מפגינים בכיכר תחריר בהפגנה נגד מורסי/רויטרס

"30 ביוני הוא גל חדש בחידוש המהפכה ובדרך לסיום עריצות האחים המוסלמים", אמר סבאחי, שהיה גם אחד המועמדים בבחירות לנשיאות. בראיון שפורסם בעיתון "אל-חיאת", סבאחי אף הצר על הסיסמאות של האופוזיציה בימים הראשונים של המהפכה, שקראה ל"הפלת המשטר הצבאי". לדבריו, האחים המוסלמים הצטרפו למהפכה לאחר שכבר החלה וניצלו אותה. הוא שב וטען כי הנשיאות האמיתית במצרים היא למעשה הנהגת האחים המוסלמים: "משרד המדריך הכללי (המשרה הבכירה ביותר בארגון האחים המוסלמים – א.י.) היא הנשיאות של הנשיא".

ביום ראשון פרסם שר ההגנה המצרי, גנרל עבד אל-פתאח סיסי, הודעה שלפיה הצבא המצרי לא יעמוד מנגד אם ההפגנות המתוכננות ליום ראשון הבא ידרדרו לאלימות. בהודעה שפרסם קרא סיסי לפוליטיקאים ולמפלגות השונות להגיע להסכם שיביא לפתרון המצב, אך הזהיר: "לא נתיר התקפה על רצון העם המצרי". סיסי הציב לנשיא ואנשיו שבוע למציאת פתרון למחלוקת. מההודעה לא משתמע בבירור אם הצבא המצרי יתייצב לצד המפגינים החילונים או יגן על מוסדות הממשלה שמזוהה עם מפלגת "האחים המוסלמים" של הנשיא מורסי. הודעתו של שר ההגנה מתקבלת כהתערבות בוטה בעניינים הפוליטיים של מצרים ורמיזה ברורה כי הצבא ייטול לעצמו את השלטון במדינה במקרה שההפגנות ייצאו מכלל שליטה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מוחמד מורסי פתאח סיסי מצרים. רויטרס
מוחמד מורסי ושר ההגנה סיסי/רויטרס

לאחר ההודעה נפגש הנשיא מורסי עם השר סיסי. דובר בשם הנשיאות סיפר כי הפיקוד העליון של הצבא מתואם עם הנשיאות באשר לפעולות הנדרשות כדי למנוע הסלמה במהלך אירועי יום ראשון הקרוב. דוברי האופוזיציה, לעומת זאת, שיבחו את סיסי על שהבהיר שבכוונתו "להגן על העם המצרי" ולמעשה אפילו רמז כי לא ינסה להגן על מוסדות השלטון של האחים המוסלמים. "חזית ההצלה", המאגדת בתוכה את כל גופי האופוזיציה, דורשת את התפטרותו של מורסי והליכה לבחירות מוקדמות לנשיאות.

ביום ראשון האחרון, ללא קשר לאירועי "30 ביוני", נרשמה תקרית יוצאת דופן בכפר זאוויאת אבו מוסאלאם, כאשר המון סוני ביצע לינץ' אכזרי בשיעים, תושבי הכפר, ורצחו ארבעה מהם. בתקרית נרצח גם איש דת שיעי בולט, לאחר שהפורעים שרפו את בתי המשפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully