וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים מזהירים: "קיבלנו נשק שישנה את הקרב"

"הצבא הסורי החופשי" הודה כי קיבל לידיו "סוגים חדשים של אמצעי לחימה". במקביל דווח כי הסי.אי.איי מאמן את המורדים זה חודשים. היום ידונו "ידידי סוריה" בצעדים עתידיים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

צפו: המורדים מציגים טילי נ"ט שקיבלו מערב הסעודית

על רקע הדיווחים בדבר כוונת ארצות הברית לחמשם, מודים המורדים בסוריה כי קיבלו לאחרונה נשק חדש. "קיבלנו כמויות מסוגים חדשים של אמצעי לחימה, חלקם על פי בקשתנו, ואנו מאמינים שהם ישנו את מהלך הקרב בשטח", סיפר דובר "הצבא הסורי החופשי" לואי מוקדאד בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית. במקביל, דווח הלילה (שבת) כי ה-סי.אי.איי האמריקני מאמן את המורדים הסורים מאז סוף השנה שעברה.

מורדים משגרים טיל לעבר צבא אסד במחוז חומס, סוריה. יוני 2013. AP
מורדים סורים משגרים טיל לעבר הצבא הסורי במחוז חומס, שלשום/AP

בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית על כוונתה להעביר אמצעי לחימה למורדים כדי לסייע להם בקרבות נגד צבאו של הנשיא הסורי, בשאר אסד. לאחר ההודעה, צפויים להיפגש היום בקטאר שרי החוץ של המדינות החברות בארגון "ידידי סוריה", בהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ערב הסעודית, טורקיה, מצרים וירדן. דובר משרד החוץ של ארה"ב מסר כי הפגישה תתמקד באפשרויות העומדות בפני המדינות לתמוך באופוזיציה הסורית.

כאמור, הלילה דיווח ה"לוס אנג'לס טיימס" האמריקני כי ה-סי.אי.איי וכוחות מיוחדים מאמנים את המורדים הסורים בחשאי מאז סוף 2012, חודשים לפני שממשל אובמה אישר את התכנית לחימוש ישיר של המורדים. גורמים אמריקנים ומפקדים בצבא המורדים סיפרו לעיתון כי האימונים מתמקדים באמצעי לחימה מסוג טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים. על פי הדיווח, האימונים מתבצעים בבסיסים בירדן ובטורקיה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לוחמים מצבא סוריה החופשי מביטים בתמונות בעיר דיר א-זור בסוריה, 14 יוני 2013. רויטרס
על פי הדיווח, האימונים מתבצעים בבסיסים בירדן ובטורקיה. לוחמי "הצבא הסורי החופשי" בדיר א-זור/רויטרס

לדברי המקורות, באימונים משתתפים לוחמים בצבא הסורי החופשי – הזרוע המזוינת המרכזית של המורדים. את מספר הלוחמים המאומנים לא ניתן לקבוע במדויק, אך מפקד בצבא המורדים אישר כי בירדן בלבד מוכשרים בין 20 ל-45 לוחמים בכל אימון. על פי הדיווח, צוותים אמריקניים מיוחדים בחרו את הלוחמים שיאומנו כבר בשנה שעברה, כאשר ארה"ב החליטה לספק למורדים מדים, מכשירי קשר וסיוע רפואי.

טילים שחודרים את השריון הסורי

במקביל, הלילה הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה כי ארצו הותירה 700 חיילים בירדן לאחר התרגיל הצבאי שערכה שם. אובמה אמר כי פריסת החיילים נעשתה לבקשת ממשלת ירדן, החוששת מזליגת המלחמה בסוריה לשטחה. במכתב ליו"ר בית הנבחרים ג'ון בונר, כתב הנשיא כי כ-700 חיילים שנפרסו בירדן כחלק מתרגיל שהסתיים ביום חמישי יישארו שם עד שהמצב הביטחוני יתייצב. גורם במשרד ההגנה האמריקני סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי סך החיילים האמריקנים המוצבים בירדן עומד כעת על כאלף, לאחר שכ-250 חיילים הוצבו במדינה לפני כמה חודשים.

לחימה צבאית במחוז חלב, סוריה. יוני 2013. רויטרס
טנקים של הצבא הסורי בחלב, שלשום/רויטרס

ביום חמישי דיווחו מקורות בקרב המורדים ל"טלגרף" הבריטי כי הצבא הסורי החופשי קיבל מערב הסעודית טילים נגד טנקים. סרטונים רבים שהופצו ברשת בשבוע האחרון תיעדו פגיעות בטילים באמצעות הטילים הללו, מסוג "קונקורס" ("תחרות", בעברית). הטיל פותח בברית המועצות בשנות ה-60' של המאה שעברה. הוא גומא 200 מטרים בשנייה ומגיע לטווח של שלושה קילומטרים, ונחשב יעיל יותר גם מרקטות חדישות יותר. הטיל עוקב אחרי נקודת אור אינפרא-אדום וניתן לתקן את מסלולו באמצעות תיל המשתרך בינו לבין הלוחם המשגר אותו.

המורדים טוענים לשיעור פגיעה גבוה מאוד בטנקים של הצבא, ואומרים כי ה"קונקורס" מסוגל לחדור אפילו דרך השריון של ה-T-72, הטנק המתקדם ביותר של המשטר הסורי. לדבריהם, הם הצליחו להשיג טילים נוספים מבסיסים של הצבא שעליהם פשטו. עם זאת, הם מתריעים כי מלאי האספקה שבידיהם הולך ואוזל, ותובעים לספק להם טילים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully