וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ופוטין בפגישה מתוחה: לא מסכימים על סוריה

רויטרס

18.6.2013 / 0:24

בפגישה באירלנד הצפונית, לחץ אובמה על פוטין להסכים לחימוש המורדים הסורים, אך עמיתו התעקש על פתרון דיפלומטי. אפילו בדיחה על ג'ודו לא עזרה להקל על האווירה הקשה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש אמש (שני) באירלנד הצפונית עם עמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין. השניים נועדו בשולי ועידת שמונה המדינות המתועשות (G8), ובמוקד שיחתם עמדו דרכי הטיפול במלחמת האזרחים בסוריה.

הפגישה בין השניים הייתה מתוחה מאוד, בשל התנגדותה של מוסקבה לחימוש המורדים, צעד שעליו הכריז הממשל האמריקני בשבוע שעבר. בנוסף, נחשף אמש כי ארה"ב ובריטניה צותתו לטלפון של דמיטרי מדבדב, לשעבר נשיא רוסיה.

בעניין אחר, אובמה אמר כי הוא ופוטין מביעים "אופטימיות זהירה" באשר לאפשרות למשא ומתן עם איראן, בשל בחירתו של איש הדת המתון, חסן רוחאני, לתפקיד הנשיא.

גם מסיבת העיתונאים שכינסו אובמה ופוטין בתום הפגישה התנהלה באווירה מתוחה, ואת מרבית הזמן העביר פוטין בבהייה עצבנית ברצפת החדר. אובמה ניסה להקל את האווירה כשהתבדח על ג'ודו עם עמיתו, המחזיק בחגורה שחורה, אך הבדיחה לא התקבלה אלא בחיוך קצר.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אירלנד הצפונית, יוני 2013. רויטרס
פוטין ואובמה, אמש באירלנד הצפונית/רויטרס
נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אירלנד הצפונית, יוני 2013. רויטרס
את מרבית הזמן העביר פוטין בבהייה עצבנית ברצפה/רויטרס

אובמה אמר כי שני המנהיגים מתכוונים לפעול לכונן בז'נבה פסגת שלום בנושא הסורי, ומסכימים שיש למנוע שימוש בנשק כימי במדינה. "אכן יש לנו השקפות שונות באשר לבעיה, אולם אנו חולקים אינטרס משותף", אמר אובמה. פוטין אמר: "אנחנו רוצים לעודד את שיחות השלום ולהפציר בשני הצדדים לשוב לשולחן המו"מ". הוא הוסיף כי רוסיה וארה"ב אמנם אינן מסכימות לגמרי בנושא הסורי, אך כי שתי המדינות "מאוחדות ברצון לשים קץ לאלימות ולמוות".

ככל הנראה, בפגישה לחץ אובמה על פוטין שלא לסכל את מאמציהן של ארה"ב ואירופה להעביר סוגים מסוימים של תחמושת קלה לאופוזיציה הסורית. רק שלשום כינה פוטין את המורדים "קניבלים שאוכלים את הלבבות של חיילי האויב", בהתייחסו לסרטון שתיעד מקרה כזה, והביע התנגדות נחרצת לכל התערבות צבאית בנעשה בסוריה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא סוריה בשאר אסד. דמשק, יוני 2013. רויטרס
נשיא סוריה, בשאר אסד, אתמול בדמשק בראיון לעיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה"/רויטרס

מוקדם יותר אמש, התראיין נשיא סוריה בשאר אסד לעיתון גרמני, והזהיר את מדינות אירופה שלא להעביר נשק ותחמושת לידי המורדים הסורים. לדבריו, צעד זה יהווה "ייבוא של טרור" לשטחן. בראיון ליומון "פרנקפורטר אלגמיינה", אמר אסד כי אם תתקבל החלטה להעביר נשק למורדים, "אירופה תשלם את המחיר".

הוועידה באירלנד הצפונית נפתחה על רקע חשיפה בעיתון הבריטי "הגרדיאן", שלפיהן ממשלת בריטניה סייעה לארה"ב ליירט שיחות של מנהיגים זרים בזמן ועידת G20 ב-2009, בהם לאורחים מרוסיה, מדרום אפריקה ומטורקיה. דיפלומטים בריטים ננזפו אתמול בשל הפרסום על אודות ההאזנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully