וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לשעון: כוח של מאות אנשי חמאס נלחם במשגרי הרקטות

17.6.2013 / 7:46

הלחץ המצרי על חמאס עובד: כוח המונה 600 שוטרים פועל לכל אורך היממה כדי למנוע את הירי, גם במחיר עימות עם הקיצונים האיסלאמים. בחודשים האחרונים: ירידה דרמטית בשיגורים

חמאס מפעיל ברצועת עזה כוח של כ-600 שוטרים הפועל 24 שעות ביממה כדי למנוע ירי של רקטות לעבר ישראל - כך נודע לוואלה! חדשות מפי גורם ערבי בכיר. על פי אותו גורם, מאז שמצרים הגבירה את המעורבות שלה במתרחש ברצועת עזה ומפעילה מכבש לחצים על חמאס בניסיון למנוע את ירי הרקטות, פועל הארגון האיסלאמי במלוא המרץ כדי לשמור על השקט ברצועה, גם במחיר של עימות עם הארגונים האיסלמיסטים הקטנים, כמו הקבוצות הסלפיות.

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
מאז סיומו של "עמוד ענן" ועד היום נורו כ-20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, בהשוואה לכ-150 בשנה שעברה/GettyImages

חמאס הקים מחדש כוח מיוחד ל"שמירה על הסדר הציבורי", שמונה כ-600 חיילים והוא פועל בעיקר באזור הגבול בין ישראל ועזה. בחודשים האחרונים ניכרת ירידה דרמטית במספר השיגורים לעבר ישראל , בהשוואה למצב שלפני שנה. גורמי ביטחון ישראלים אישרו את עיקרי הדברים. לפי הנתונים הישראלים, מאז סיומו של מבצע "עמוד ענן" ועד היום נורו כ-20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל, בהשוואה לכ-150 בשנה שעברה. במקביל ניכרת ירידה בהברחות אמצעי הלחימה לתוך רצועת עזה, תודות למאמץ המצרי הניכר בחצי האי סיני וסיכול ההברחות מלוב.

כוחות חמאס ברצועה לקראת בואו של חאלד משעל, 7 דצמבר 2012. רויטרס
מתעמתים גם עם הקבוצות הסלפיות. אנשי חמאס/רויטרס

המצרים הפעילו כוחות גדולים יחסית מול תאי הטרור הפועלים בסיני והם מנסים גם לסכל הברחות של נשק "שובר שוויון", נוסח טילים ארוכי טווח. בצד הישראלי עדיין טוענים כי הפעילות המצרית אינה מספקת כדיי להביא לפירוק תשתיות הטרור בחצי האי אך מבציעים על התקדמות משמעותית ושיפור בהשוואה לימיו של חוסני מובארק.

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
המצרים הפעילו כוחות גדולים יחסית מול תאי הטרור הפועלים בסיני והם מנסים גם לסכל הברחות של נשק "שובר שוויון". צבא מצרים בסיני/רויטרס

בימים האחרונים משלחת של 24 בכירי חמאס מקיימת דיונים בקהיר בחסות הממשל. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, הנשיא המצרי מוחמד מורסי אישר לחמאס לצרף לדיונים בקהיר שלושה אישים, שמבוקשים על ידי הביטחון המצרי. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי כוחות הביטחון המצריים נפרסו סביב בית המלון אינטרקונטיננטל, שם מתארחת המשלחת מטעם חמאס, מחשש להפגנות של פעילי אופוזיציה חילונים נגד התנועה. זאת, בשל הדיווחים על ניסיונו של חמאס להשפיע על הפוליטיקה המצרית ומעורבותו בביצוע פיגועים על אדמת מצרים.

במקביל, ניכרת היערכות של הצבא המצרי בחצי האי, בעיקר באזור רפיח, אל-עריש ושייח' זוויד, מחשש להפגנות ומהומות ב-30 ביוני, במסגרת אירועים שמארגנת "חזית ההצלה", גוף האופוזיציה המרכזי ל"אחים המוסלמים" שמתכנן באותו יום הפגנות ענק בכל רחבי מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully