וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הטיל החדש שמאיים על הטנקים של אסד

סרטונים שעלו לרשת בימים האחרונים מתעדים ירי מדויק לעבר כלי שריון של המשטר במחוז חלב, שבו מתרכזת כעת המערכה הצבאית. עבדאללה מלך ירדן: אם נצטרך - נגן על עצמנו מסוריה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בעוד שהמורדים הסורים ממתינים לתשובה לגבי סוג הנשק שארצות הברית עשויה לספק להם, סרטונים שהופצו ברשת מעלים כי חלק מהלוחמים כבר התחמשו בטילים מדויקים נגד טנקים. בסרטונים, שצולמו בימים האחרונים במחוז חלב, נראות פגיעות מדויקות - חלקן עוצמתיות יותר, חלקן פחות - בטנקים של צבא סוריה. במחוז חלב מתרכזת כעת המערכה הצבאית של מלחמת האזרחים, אחרי כיבושה של העיר קוסייר.

מתחת לכמה מהסרטונים נכתב כי מדובר בטילים מסוג "קונקורס", שפותחו בברית המועצות בשנות ה-60. הטיל מגיע למהירות של עד 200 מטרים בשנייה ולטווח של עד שלושה קילומטרים. הוא עוקב אחרי נקודת אור תת-אדומה, וניתן לתקן את מסלולו באמצעות תיל המשתרך בינו לבין הלוחם המשגר אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיל מונחה אל המטרה באור אינפרה-אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצהריים אמר עבדאללה מלך ירדן כי עמאן מוכנה להגן על עצמה מפני כל איום שיישקף מסוריה. דבריו של המלך מגיעים עם תחילת תמרון צבאי משותף לירדן ולארצות הברית, שבמסגרתו יוצבו טילי פטריוט ומטוסי F-16 בשטח הממלכה. "אם העולם לא יעזור כפי שצריך, ואם העניין (מלחמת האזרחים בסוריה) יהפוך לסכנה גדולה עבורנו, נהיה מוכנים לנקוט כל אמצעי, בכל עת, כדי להגן על עצמנו", אמר המלך עבדאללה.

גורמים אמריקנים אמרו כי ארצות הברית מתכננת לספק בקרוב למורדים הסורים נשק קל, תחמושת וייתכן שאף טילים נגד טנקים. לפי הדיווח, סוכנות הביון המרכזית (CIA) תספק את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית, נוכח הודעתה של המועצה לביטחון לאומי על שימוש בנשק כימי בסוריה. לא ברור מתי אכן תוצא לפועל אספקת הנשק. ככל הנראה, לא יהיה מדובר בתחמושת מתוצרת ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס F-16 אמריקני ממריא מבסיס ירדני. AP
מטוס F-16 אמריקני ממריא מבסיס בירדן/AP

בתוך כך, דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" כי איראן תשלח 4,000 לוחמים מקרב משמרות המהפכה כדי לסייע לנשיא סוריה, בשאר אסד, להילחם במורדים נגד שלטונו. בדיווח, שהתבסס על מקורות "פרו-איראנים", נכתב כי ההחלטה בנושא התקבלה עוד לפני הבחירות לנשיאות באיראן, בהן ניצח אמש חסן רוחאני.

איראן הכחישה בתוקף בעבר כי היא שלחה חיילים לסייע למשטר אסד, והודתה כי לכל היותר היא מסייעת לדמשק באופן לוגיסטי. הדיווח החדש מהבוקר מתבסס על גורמים שהעריכו כי איראן תוכל לפתוח "חזית סורית" ברמת הגולן נגד ישראל. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הכוח האיראני, כגון מועד הגעתו או מערכות הנשק שישמשו אותו במערכה בסוריה.

לקריאה נוספת
דיווח: איראן תשלח לסוריה 4,000 לוחמים כדי לסייע לאסד
מגזין טיים: ישראל וארה"ב נערכות להשמדת הנשק הסורי
ארה"ב נערכת לספק בקרוב נשק קל למורדים הסורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully