וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן תשלח 4,000 לוחמים שיעזרו לאסד לפתוח חזית בגולן"

העיתון הבריטי אינדיפנדנט דיווח שמשמרות המהפכה יציבו כוח גדול בסוריה, כדי לסייע לנשיא להילחם במורדים ואף לתקוף את ישראל. אתמול דווח כי ארה"ב תציב מטוסי קרב בירדן

איראן תשלח 4,000 לוחמים מקרב משמרות המהפכה כדי לסייע לנשיא סוריה, בשאר אסד, להילחם במורדים נגד שלטונו - כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון הבריטי "אינדיפנדנט". הדיווח, המוגדר כבלעדי, מופיע בכותרת מהדורת יום ראשון של העיתון, ומתבסס על מקורות "פרו-איראניים". ההחלטה בנושא התקבלה עוד לפני הבחירות לנשיאות באיראן, בהן ניצח אמש חסן רוחאני.

איראן הכחישה בתוקף בעבר כי היא שלחה חיילים לסייע למשטר אסד, והודתה כי לכל היותר היא מסייעת לדמשק באופן לוגיסטי. הדיווח החדש מהבוקר מתבסס על גורמים שהעריכו כי איראן תוכל לפתוח "חזית סורית" ברמת הגולן נגד ישראל. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הכוח האיראני, כגון מועד הגעתו או מערכות הנשק שישמשו אותו במערכה בסוריה.

מצעד צבאי של משמרות המהפכה של איראן. אפריל 2013. AP
4,000 לוחמים כדי לעזור לאסד. משמרות המהפכה/AP

לא רק איראן בוחשת בקלחת הסורית: אתמול נודע כי ארצות הברית תשאיר את סוללות טילי הפטריוט ואת מטוסי הקרב מדגם F-16 בירדן, גם לאחר שיסתיים התרגיל צבאי המשותף שהיא עושה עם הממלכה ההאשמית. דובר הפנגטון, ג'ורג' ליטל, אמר כי שר ההגנה צ'אק הייגל אישר את בקשת עמאן להשאיר את אמצעי הלחימה במדינה גם לאחר תום תרגיל "ארי נלהב" הנערך השבוע. על פי ההערכות, המהלך נובע בשל מלחמת האזרחים המסלימה בסוריה השכנה.

"ארה"ב תספק נשק קל למורדים"

"כל הכוחות האמריקניים האחרים שנשלחו לירדן לטובת התרגיל יעזבו עם סיומו. לארצות הברית יש מערכת יחסים ארוכה עם ירדן, והיא מחויבת לביטחונה", הבהיר ליטל. מהלך זה של ארצות הברית עשוי להגיע בהמשך לדיווחים מהימים האחרונים על כך שוושינגטון שוקלת להגדיר חלק משמי סוריה כ"אזור אסור לטיסה", בדגש על האזור הקרוב לגבול עם ירדן.

שלשום אמרו גורמים אמריקנים לרשת סי-אן-אן כי ארצות הברית מתכננת לספק למורדים נשק קל, תחמושת וייתכן שאף טילים נגד טנקים. לפי הדיווח, סוכנות הביון המרכזית (CIA) תספק את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית, לאור החלטתו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, לחמש את כוחות המורדים הסורים. לא ברור מתי אכן תוצא לפועל אספקת הנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully