וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד נאצי חי מאז המלחמה בארה"ב; שיקר על עברו

סוכנות הידיעות אי.פי דיווחה כי מיכאל קרקוק האוקראיני, בן 94, פיקד על יחידה שהייתה כפופה לאס.אס וטבחה באזרחים. ב-1949 הצהיר בפני רשויות ההגירה כי לא שירת בצבא

מפקד נאצי מתגורר במשך עשרות שנים במיניאפוליס שבמינסוטה, ארצות הברית, לאחר ששיקר לרשויות האמריקניות על עברו, כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות אי.פי. האיש, מיכאל קרקוק האוקראיני, היה מפקד בכיר ביחידה אוקראינית שהייתה כפופה ל-אס.אס. על פי הדיווח, חייליו שרפו כפרים שלמים וטבחו ביושביהם.

חיילי אס.אס  הולנדים, 1941. AP
עדויות של חיילים שהיו תחת פיקודו איששו שהיחידה שעליה פיקד קרקוק טבחה באזרחים. חיילי אס.אס/AP

קרקוק, כיום בן 94, טען ב-1949 בפני הרשויות האמריקניות שלא שירת בצבא במהלך מלחמת העולם השנייה. על פי הדיווח, הוא התגורר בארצות הברית מאז תום המלחמה. אף שאין ראיות לכך שקרקוק עצמו ביצע פשעי מלחמה, עדויות של חיילים ביחידתו ומסמכים מאותה תקופה מאששים שהיחידה שעליה פיקד טבחה באזרחים, וככל הנראה קרקוק היה נוכח בעת שבוצעו הפשעים. עוד דווח כי קרקוק סירב להתראיין או להגיב לטענות על עברו.

אין זה המקרה הראשון בתקופה האחרונה שבו מתגלה קשיש שביצע פשעים בתקופת השואה. בחודש שעבר נעצר בגרמניה הנס ליפשיז, קשיש בן 93 החשוד ששימש שומר במחנה ההשמדה אושוויץ בתקופת מלחמת העולם השנייה. לפי דיווחים שונים, ליפשיז מסר לרשויות כי היה טבח באושוויץ, ולא שומר. תובעת ממשרד התובע המחוזי בשטוטגארט, קלאודיה קראוט, אמרה כי ישנן "ראיות משכנעות" לכך שהאיש היה מעורב בפשעים שהתרחשו במחנה בין השנים 1941 ל-1945, וכי כעת "מכינים את כתב האישום נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully