וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליף הריגול ממקום מחבואו: "אלחם בבקשת ההסגרה"

בראיון ראשון מאז התפוצצות פרשת ההדלפה שהביכה את ממשל אובמה, סיפר אדוארד סנודן לעיתון בהונג קונג כי הוא מבקש צדק תמורת חשיפת פשע. "איני בוגד או גיבור - אני אמריקני"

אדוארד סנודן, העובד לשעבר בסי-אי-איי שהדליף לעיתונות את קיומה של מערכת "פריזם" למעקב אלקטרוני אחר אזרחים, התראיין לראשונה מאז שהתפוצצה הפרשה. סנודן שוחח הערב (רביעי) ממקום מחבואו עם העיתון "סאות' ציינה מורנינג פוסט" הרואה אור בהונג קונג, יממה אחרי שדווח כי הוא נעלם מבית המלון בו שהה.

בתמצית שהתפרסמה מהריאיון, נכתב כי סנודן שוהה במיקום סודי בהונג קונג. בכך סותר ה"פוסט" את הדיווחים לפיהם האנליסט הצעיר ברח למדינה אחרת. "אני לא בוגד ולא גיבור. אני אמריקני", אמר סנודן לעיתון.

פרשת ההדלפות: הרקדנית האקזוטית וההצעה של פוטין

אדוארד סנודן, מדליף פרשת הריגול האלקטרוני בארצות הברית. הונג קונג, מאי 2013. רויטרס
עדיין נמצא בהונג קונג. אדוארד סנודן/רויטרס

"אנשים שחושבים שעשיתי טעות בכך שבחרתי בהונג קונג - אינם מבינים את כוונותיי. איני נמצא כאן כדי להתגונן מפני הצדק, אלא כדי לחשוף פשע", אמר. לדבריו, בכוונתו להילחם בניסיון להסגירו לארצות הברית: "אבקש מבית המשפט ומאזרחי הונג קונג להכריע את גורלי. אין לי כל סיבה לפקפק במערכת (המשפט) שלכם".

פוטין מציע עזרה

ככל שידוע, עד כה לא הגישה ארה"ב בקשה להונג קונג או לסין להסגיר אליה את סנודן. בסוף השבוע אמר סנודן לעיתון הגרדיאן, שפרסם את ההדלפה, כי בתחילה שקל לבקש מקלט מדיני באיסלנד - דוגמה, לדבריו, למדינה המשקפת את ערכי הצדק שהוא מאמין בהם.

אמש, אמר דוברו של נשיא רוסיה פוטין כי מוסקבה מוכנה לסייע לסנודן. "אם נקבל בקשה שכזו (מסנודן) נשקול אותה", אמר הדובר. כמה מחוקקים כבר בוושינגטון אמרו כי בכוונתם לדרוש את הסגרתו של סנודן לארה"ב בכפוף להגשת כתב אישום.

לקריאה נוספת
האם סין "תמכור" את המדליף סנודן לממשל אובמה? פרשנות
מדליף הריגול בפייסבוק "נעלם"; מייסד ויקיליקס אסאנג' מייעץ
המדליף סנודן נחשף לעיני המצלמות: "אין כל פסול במעשיי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully