וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגברה האבטחה על מנדלה: חשש מניסיון המתת חסד?

זוכה פרס נובל לשלום נלסון מנדלה מאושפז במצב קשה זה חמישה ימים בדרום אפריקה. בימים האחרונים גברו הקריאות של חבריו "לתת לו ללכת". שוטרים הוצבו מחוץ לבית החולים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הוגברה האבטחה סביב בית החולים בו מאושפז נלסון מנדלה: זוכה פרס נובל לשלום ומראשי המאבק באפרטהייד אושפז לפני חמישה ימים בבירת דרום אפריקה ומאז אתמול (שלישי) שישה שוטרים מוצבים מחוץ לבית החולים ובודקים כל אדם ורכב הנכנסים למתחם. דוברו של נשיא דרום אפריקה, מאק מהרג' טען כי האבטחה סביב מנדלה הוגברה "כדי להבטיח שאף מבקר לא ידביק אותו בזיהום מבחוץ שיסכן אותו".

הגברת האבטחה החלה לאחר שנשיא דרום אפריקה המכהן, ג'ייקוב זומה, תיאר את מצבו של מנדלה כ"קשה מאוד". בראיון לטלוויזיה הממלכתית במדינה סיפר זומה כי הוא שוחח עם רופאיו של מנדלה: "אני בטוח כי הם עושים עבודה טובה. למרות שהמצב חמור, הוא יציב ואנו מתפללים להחלמה מהירה".

הוגברה האבטחה סביב בית החולים בו מאושפז נלסון מנדלה. רויטרס
בודקים כל מכונית ומבקר. מאבטחים מחוץ לבית החולים בו מאושפז מנדלה/רויטרס

חבריו הקרובים של מנדלה בן ה-94 קראו בימים האחרונים "לתת לו ללכת". "אני חושב שזה הזמן לקבל כי כל אחד מאיתנו משחק תפקיד בחיים וממשיך הלאה. זהו טבע הדברים. המאמצים הנואשים להחזיר אותו בחיים זה כמו להגיד – אנחנו לא יכולים לעשות את זה בלי נלסון מנדלה", אמר דני גולדברג בן ה-80, שבדומה למנדלה נידון ב-1960 למאסר עולם על פועלו נגד האפרטהייד. "תנו לו ללכת, תנו לו ללכת עם אהבתנו, הערצתנו ורצוננו ללכת בעקבותיו".

מצבו הבריאותי של מנדלה בן ה-94 הדרדר לאחרונה ובשנים האחרונות הוא נכנס ויוצא ללא הרף מבתי חולים. ביום ראשון קראו כותרות העיתונים בדרום אפריקה: "הגיע הזמן לתת לו ללכת" - דברים שאמר חברו זה שנים רבות, אנדרו מלאנגני. "אתה מגיע לבתי חולים יותר מדי פעמים. זה ברור שאתה לא בקו הבריאות וקיימת האפשרות שלא תהיה בריא יותר לעולם", הוסיף מלאנגני ופנה למשפחת ידידו: "ברגע שמשפחתו תשחרר אותו, כך יעשה גם העם הדרום-אפריקני. נאמר 'תודה, אלוהים, שהענקת לנו את האיש הזה', ונשחרר אותו גם אנחנו".

ויליאם גומאד, אקדמאי פוליטי אמר בראיון לטלוויזיה במדינה כי "זה הולך להיות קשה מאוד לאנשים לקבל את העובדה שהגיע הזמן להרפות... חייבים עכשיו לחגוג את החיים שלו". אשתו לשעבר של מנדלה ושלושה מילדיו ביקרו אותו אתמול בבית החולים. מחוץ לביתו ביוהנסבורג התאספו ילדים ושרו איחולי החלמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully