וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תבוסת המורדים: מטח רקטות כבד למעוז חיזבאללה בלבנון

6.6.2013 / 8:01

בעקבות כיבוש העיר האסטרטגית קוסייר אמש בידי חיזבאללה וצבא אסד, הבטיחו המורדים הסורים כי הלחימה תימשך בעוז, והבוקר נפצעו גבר וילדה בבעלבכ מפיצוץ של 12 רקטות

12 רקטות שוגרו הבוקר (חמישי) הבוקר לעבר לבנון והתפוצצו בפרברי בעלבכ שבמזרח לבנון. כך דיווחה רשת הטלוויזיה של חיזבאללה. לפחות שני בני אדם נפצעו מהירי באזור הכפר תל אל-אבייד, בהם ילדה קטנה. בעלבכ נחשבת למעוז אסטרטגי של הארגון ויש בה רוב לתושבים השיעים. שם גם מחזיק חיזבאללה את התשתית האזרחית והלוגיסטית שלו.

ככל הנראה שוגרו הרקטות על ידי אנשי אופוזיציה סורים. גם אתמול, בעקבות כיבוש העיר האסטרטגית קוסייר בידי אנשי חיזבאללה וצבא אסד, הבטיחו המורדים הסורים כי הלחימה תימשך ביתר שאת, והודיעו שבכוונתם להסלים את הלחימה בתוך לבנון. בשבוע שעבר נורו רקטות לעבר רובע דאחייה בלבנון וארבעה אנשים נפצעו.

פקחים מהמשטרה הצבאית של צבא לבנון בבעלבכ, בקעת הלבנון. AP
שוטרים מצבא לבנון מחפשים מוקשים בבעלבכ/AP

על פי הערכות שונות, חיזבאללה שיגר כ-10,000 לוחמים ללחימה בתוך סוריה כדי לסייע למשטר אסד במלחמת האזרחים הנמשכת זה יותר משנתיים, וגבתה את חייהם של 80 אלף בני אדם. על פי דיווחי האופוזיציה, לאחר נפילתה של קוסייר, אנשי הארגון מרכזים כעת את כוחותיהם בחלב לקראת תמרון אפשרי לכיבושה. באופוזיציה משערים שמדובר שמדובר ב-15 אלף לוחמי חיזבאללה השוהים בסוריה, וכי עד כה נהרגו מאות מהם בקרבות העזים.

כלי תקשורת בעולם הערבי המקורבים למשטר בדמשק ולחיזבאללה דיווחו אתמול בבוקר כי צבא סוריה השלים את ההשתלטות על העיר קוסייר שבמערב סוריה, בתום מערכה קשה שנמשכה יותר משבועיים. "הכוחות החמושים הגיבורים שלנו ערכו לחימה עזה כדי להשיג שליטה על העיר קוסייר", נאמר בהודעה ששידרה הטלוויזיה. ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה משדר אף תמונות מתוך מרכז קוסייר ושל בניין העירייה שם כהוכחה להשלמת הכיבוש מחדש של העיר.

חיילים של צבא אסד חוגגים את כיבוש העיר קוסייר. סוריה, יוני 2013. רויטרס
חיילי אסד חוגגים ניצחון בקוסייר, הבוקר/רויטרס

צבא סוריה טוען כי הצליח לפגוע ברבים מ"הטרוריסטים", השם שנתן לזרוע המזונית של האופוזיציה נגד משטר אסד. המורדים הסורים נאלצו להודות לפנות בוקר בתבוסה: "בשל מאגרי הנשק הענקיים של אסד ומעורבותו של חיזבאללה, וכן בשל בעיות אספקה, אנשינו ובעלי בריתנו בעיר נסוגו".

קוסייר נחשבת לעיר מפתח בלחימה במערב סוריה, מאחר והיא חולשת על דרכי הגישה לאזור לבנון שבשליטת חיזבאללה. מדובר באחד מצירי התחבורה החשובים להעברת אמצעי לחימה מסוריה לחיזבאללה, מכאן גם המאמץ הגדול של הארגון השיעי להחזיר את השליטה בעיר לידי הצבא הסורי הסדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully