וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: צבא אסד השלים את ההשתלטות על העיר קוסייר

5.6.2013 / 8:32

לאחר לחימה בת שבועיים בה השתתפו גם חברי ארגון חיזבאללה לצד צבא סוריה נמסר בהודעה בטלוויזיה כי הכוחות החמושים השיגו שליטה. קוסייר נחשבת ליעד אסטרטגי חשוב

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

כלי תקשורת בעולם הערבי המקורבים לסוריה וחיזבאללה מדווחים מאז שעות הבוקר כי צבא סוריה השלים את ההשתלטות על העיר קוסייר שבמערב סוריה, זאת לאחר קרבות שנמשכו שם קרוב לשבועיים. "הכוחות החמושים הגיבורים שלנו ערכו לחימה עזה כדי להשיג שליטה על העיר קוסייר", נאמר בהודעה ששידרה הטלוויזיה. ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה משדר אף תמונות מתוך מרכז קוסייר ושל בניין העירייה שם כהוכחה להשלמת הכיבוש מחדש של העיר.

צבא סוריה טוען כי הצליח לפגוע ברבים מהטרוריסטים, כהגדרתם. רמטכ"ל צבא סורית החופשית, סלים אדריס, טען לאחרונה כי 15 אלף לוחמי חיזבאללה היו מעורבים בלחימה בסוריה ורבים מהם בגזרת קוסייר. האופוזיציה טוענת שאנשי חיזבאללה מעורבים בלחימה בכפרים באזור דמשק ובקרבות באזור חלב, שם מנסה צבא סוריה להחזיר את שליטתו בעיר. ערוץ אל-ערבייה מדווח כי עוד לוחמים של חיזבאללה נהרגו בסוריה, ואתמול התקיימו הלוויותיהם של ארבעה פעילים מרכזיים בארגון.

חיילים הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אל-אסד ליד העיר קוסייר בגבול לבנון, מאי 2013. רויטרס
השיגו שליטה מחדש. כוחות אסד בקוסייר/רויטרס

המורדים הסורים הודו כי הם נסוגו הלילה מקוסייר, לאחר שהובסו על ידי חיילי צבא אסד ולוחמי חיזבאללה. "לאור ארסנל הנשק הענק שלהם ומעורבות חיזבאללה, וכן עקב בעיות האספקה שלנו, אנשינו ובעלי בריתנו בעיר נסוגו".

קוסייר נחשבת לעיר מפתח בלחימה במערב סוריה מאחר והיא חולשת על דרכי הגישה לאזור לבנון שבשליטת חיזבאללה. מדובר באחד מצירי התחבורה החשובים להעברת אמצעי לחימה מסוריה לחיזבאללה, מכאן גם המאמץ הגדול של הארגון השיעי להחזיר את השליטה בעיר לידי הצבא הסורי הסדיר.

מרכז המידע למודיעין וטרור על שם האלוף מאיר עמית חקר והצליח לאמת באמצעות מידע גלוי בכלי התקשורת המקומיים, מודעות אבל ודפי פייסבוק כי מאז תחילת המהומות ועד לחודש שעבר נהרגו 96 לוחמי חיזבאללה בקרבות מול המורדים על אדמת סוריה. כאמור, חיזבאללה שבשנה הראשונה לעימותים לא לקח חלק מעשי בקרבות, החליט כפעולה מפורשת לצרף ללחימה לצד אסד, אלפי לוחמים כדי לשמר את המשטר העלאווי, לסייע מאות אלפי השיעים בסוריה ולחזק את הציר הרדיקלי בהנחיית איראן שמממנת ומסייעת באמצעי לחימה. חשוב לציין כי עד היום מנסים בארגון חיזבאללה לקבור את הלוחמים בחשאי ולהסתיר את מספר ההרוגים כדי לא לעורר ביקורת בתוך לבנון על כך שחיזבאללה הפך למגן משטרו של באשר אסד ולא כ"מגן לבנון", כפי שנהג לטעון בעשור האחרון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully