וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מיואש מאיראן: "מטשטשים ראיות בפרצ'ין"

3.6.2013 / 17:40

יו"ר סבא"א הביע ביקורת ישירה על המשטר בטהרן בדיון סגור ואמר כי השיחות עמו "הולכות במעגלים". במסיבת עיתונאים אמר כי גם אם תינתן גישה למתקן בפרצ'ין, לא יימצאו ראיות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ביקורת חריגה על טהרן: ראש הסוכנות לאנרגיה האטומית (סבא"א) יוקיה אמאנו אמר היום (שני) כי לא הושגה כל התקדמות ב"הפגת החששות" סביב פרויקט הגרעין האיראני. הוא הוסיף כי השיחות עם המשטר בטהרן אינן מתקדמות ו"הולכות במעגלים". מאוחר יותר טען יו"ר סבא"א כי גם אם תינתן גישה חופשית לפקחי האו"ם במתקן בפרצ'ין, ככל הנראה לא יימצא דבר, הודות להסתרת הממצאים הנרחבת שנעשתה במקום במשך תקופה ארוכה. "בשל הפעילות הנרחבת על ידי איראן ייתכן ובקרוב לא נמצא דבר", אמר אמאנו במסיבת עיתונאים בווינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשל הפעילות הנרחבת על ידי איראן ייתכן ובקרוב לא נמצא דבר". האתר בפרצ'ין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון בדלתיים סגורות של מועצת הנגידים של סבא"א, אמאנו אמר גם כי התקדמותה של איראן בבניית כור מחקר שפועל על מים כבדים ובפעולות העשרת האורניום, מנוגדת להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם מ-2006, שקראו להשעיית פעילויות מסוג זה.

"למרות הדיאלוג בין סבא"א ואיראן מאז ינואר 2012, שום הסכמה לא הושגה על מסמך ההבנות. אם להיות כן, במשך תקופה אנו הולכים במעגלים", אמר אמאנו שהביע תסכולו מאפס התוצאות בשיחות שנועדו להפיג את החשש סביב הממדים הצבאיים של תכנית הגרעין. "זו לא הדרך הנכונה לטפל בסוגיה עם חשיבות כה גדולה לקהילה הבינלאומית, כולל איראן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"בסיס מוצק לדרוש הבהרות"

"עלינו להשיג תוצאות קונקרטיות ללא עיכוב נוסף כדי להשיב את אמון הקהילה הבינלאומית בכך שהפעילות הגרעינית של איראן נועדה למטרות שלום". לסבא"א, אמר אמאנו, "יש בסיס מוצק לבקשת הבהרות בקשר לממדים צבאיים מסוימים", בתכנית של טהרן. "איראן לא מספקת את שיתוף הפעולה הנחוץ כדי לאפשר לנו להבטיח באופן אמין היעדר חומרים או פעילות גרעינית לא מוצהרת", הוסיף. "אני מפציר באיראן ליישם באופן מלא את הסכם בטיחות הגרעין שלה ולהתחייב להשיג תוצאות קונקרטיות בפתרון כל הסוגיות החריגות בדחיפות".

דבריו של אמאנו מגיעים על רקע המבוי הסתום בשיחות המעצמות ואיראן בנוגע לתכנית הגרעין. דיפלומטים מערביים אמרו כי הם מחכים לתוצאות הבחירות לנשיאות איראן שיתקיימו ב-14 ביוני, אך אינם מצפים לשינוי ניכר באשר לסוגיית הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully