וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ינאם בערב לכבוד פרס תמורת חצי מיליון דולר

בערב גאלה חגיגי שיקיימו החודש המרכז האקדמי פרס וקרן קיימת לישראל, ינאם הנשיא ה-42 של ארצות הברית תמורת חצי מיליון דולר. יוסי שריד טען כי קק"ל שילמה עבור ההרצאה

ביל קלינטון, הנשיא ה-42 של ארצות הברית, ידוע כאחד הנשיאים הרהוטים והאהודים ביותר שידעה האומה האמריקנית. הנאומים שהוא נושא בהרצאות שבהן הוא משתתף מרתקים את קהל המאזינים, ובהתאם, עלות כל הרצאה מגיעה למאות אלפי דולרים. בערב גאלה שיקיימו החודש המרכז האקדמי פרס ברחובות וקרן קיימת לישראל, נשיא ארצות הברית לשעבר יהיה הדובר המרכזי באירוע לכבוד הנשיא שמעון פרס. שרי ממשלה ואישי ציבור נוספים ישתתפו באירוע גם כן. עבור הרצאה בת 45 דקות קלינטון דרש – וקיבל, חצי מיליון דולרים. השר לשעבר יוסי שריד, שהוזמן אף הוא לאירוע, טען בשבוע שעבר כי קרן קיימת לישראל נושאת בעלות ההרצאה של קלינטון. מהמרכז האקדמי פרס נטען כי המרכז, שלא מקבל ממערכת התקצוב הממשלתית של ההשכלה הגבוהה, אחראי למימון ההרצאה.

ביל קלינטון על אובמה: "אמריקה בוערת בתוכו". רויטרס
אהוד ורהוט. ביל קלינטון/רויטרס

הכספים הועברו לקרן הנושאת את שמו של קלינטון, שמטרתה קידום פעולות להגנה על הסביבה ושיפור הבריאות בעולם. קהל המוזמנים בערב החגיגי, שצפוי להתקיים ב-17 ביוני, התבקש תחילה לתרום 3,000 שקלים עבור כל משתתף, שיועדו למימון מלגות לימודים לסטודנטים הלומדים במרכז האקדמי על שם פרס. אך בהודעה שפרסמה דוברות המרכז, נכתב כי הוחלט בסופו של דבר שלא לערוך גיוס כספים בערב הגאלה, שבו ישתתפו ידידי המרכז ותומכיו.

פרס נואם בירדן, מאי 2013. AP
אורח הכבוד. שמעון פרס/AP

בערב ישתתפו בנוסף אנשי קרן קיימת לישראל, שיקיימו באותו שבוע את כנס נשיאי קק"ל, המתקיים אחת לשנתיים ובו נקבעת מדיניות הארגון הציוני שנוסד בתחילת המאה ה-20 לשנתיים הקרובות.

מוועצת ההיגוי הבינלאומית של ועידת הנשיאים של קק"ל העולמית נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים, כל ההסדרים לביקור קלינטון והגעתו שולמו, נערכו וסוכמו רק על ידי המרכז האקדמי פרס עוד לפני שנה - זמן רב לפני שנציגי ועידת נשיאי קק"ל היו בכלל בתמונה. יודגש כי קק"ל איננה גוף הנתמך או המקבל שקל אחד מכספי ממשלת ישראל. אנו, חברי הוועד המארגן של ועידת נשיאי קק"ל מ-40 מדינות ברחבי העולם החלטנו להצטרף לאירוע שארגן המרכז האקדמי פרס. זאת בכוונה ליהנות מהחשיפה הבינלאומית החיובית של קלינטון בקק"ל ובעולם הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully