וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק S-300: רוסיה תמכור יותר מעשרה מטוסי קרב לאסד

מוסקבה לצד הרודן: לפחות 10 מטוסי מיג-29 יגיעו לצבא סוריה, כך לפי הודעת מנכ"ל החברה הרוסית. מוקדם יותר דווח כי מערכת ההגנה S-300 תגיע לסוריה רק ב-2014, אם בכלל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה הודיעה היום (שישי) שתמכור לפחות עשרה מטוסי קרב מדגם מיג-29 למשטרו המתפורר של נשיא סוריה, בשאר אסד. מנכ"ל חברת מיג, סרגיי קורוטקוב, אמר לסוכנויות הידיעות ברוסיה שמשלחת סורית שהגיעה למוסקבה סיכמה את פרטי העסקה. הוא סירב למסור את מספרם המדויק של המטוסים, אך אמר שמדובר ב"יותר מעשרה".

עסקת הנשק בין רוסיה לסוריה - כותרות אחרונות
"רוסיה תעביר לאסד את ה-S-300 רק ב-2014, אם בכלל"
הברית בין אסד לחיזבאללה עוד תדחוף את ישראל לתקוף באיראן / פרשנות
אסד מזהיר: "יש לחץ ציבורי ברור לפתוח חזית בגולן"

מטוס מיג 29. AP
רוסיה עוזרת לרודן. מטוס מיג 29/AP

יורי אושקוב, עזרו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגן היום על זכותה של מוסקבה לספק נשק לממשלת סוריה, ואמר כי החלטת האיחוד האירופי להסיר את אמברגו הנשק יפגע במאמצים להגעה לוועידת השלום. "ההחלטה לא תורמת להכנות לאירוע הבינלאומי", אמר אושקוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אסד יקבל S-300 רק ב-2014, אם בכלל"

מוקדם יותר השבוע הודיעה רוסיה כי תכבד את הסכמיה עם סוריה בדבר מכירת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, המאיימת על מטוסי חיל האוויר הישראלי, וזאת למרות מאמציהן של ישראל וארה"ב למנוע את הגעת המערכת לידיים סוריות. היום דווח ברוסיה כי המערכת עדיין לא הגיעה לידי אסד, וכי תגיע לידיו, אם בכלל, ב-2014.

הדיווח נשען על פרסומים בשני עיתונים ברוסיה, בהם היומון "ודומוסטי", שבו צוטט מקור בכיר בתעשיית הנשק של רוסיה, באומרו כי כלל לא בטוח שהמערכת המתוחכמת תגיע למשטר אסד ב-2013. בעיתון "קומרסנט" צוטט גורם רוסי שטען כי העברת הנשק תושלם רק ברבעון השני של 2014.

מטוס מיג 29. AP
זה דווקא כן יעבור לנשיא סוריה. מטוס מיג 29/AP

עם זאת, שני המקורות שצוטטו בשני העיתונים הרוסיים, הדגישו חד-משמעית כי לא בוצע עד כה משלוח טילי S-300 מרוסיה לסוריה. לפי הדיווח, מדובר בעסקה שנחתמה ב-2010, ושוויה מוערך במיליארד דולרים. ה"קומרסנט" הוסיף כי גם לאחר נחיתת המערכת בסוריה, יהיה צורך בחצי שנה - לכל הפחות - להכשרת כוח אדם לתפעולה ולבדיקות, בטרם תיכנס המערכת לשימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully