וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה את איראן במתקפת סייבר "הרסנית"

גורמים רשמיים ומומחי אבטחה בארה"ב בוחנים את גל המתקפות שפגע בחברות נפט, גז וחשמל במדינה. לדברי הגורמים, מטרת המתקפה אינה ריגול אלא חבלה ותוצאותיה עלולות להיות קשות

גורמים רשמיים ומומחי אבטחה בארה"ב בוחנים מאמש (שישי) גל חדש של מתקפות סייבר, שתוצאותיהן עלולות להיות הרסניות. המתקפה הכתה במספר תאגידים אמריקניים, בעיקר בחברות אנרגיה, שהודיעו כי איתרו את מקור המתקפה באיראן. בין החברות שנפגעו היו חברות נפט, גז וחשמל. לדברי הגורמים, מטרת המתקפה אינה ריגול אלא חבלה. פקידי ממשל העריכו בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס" כי המתקפות הן במטרה למצוא דרכים להשתלט על מערכות הפעלה קריטיות.

חוקרים החלו לבחון את המתקפות לאחרונה, לאחר שהמשרד לביטחון הפנים הוציא אזהרה מעורפלת בחודש שעבר, הסביר פקיד ממשל לעיתון והוסיף כי "רוב המקרים מקורם במזרח התיכון". פקידי ממשל ומומחים חיצוניים ציינו, כאמור, כי הם גילו שמקור המתקפות הוא באיראן אך לא היו די ראיות ספציפיות המאפשרות להסיק בוודאות אם המתקפות היו בחסות המדינה. עם זאת הוסיפו כי מאחר שלממשל שליטה הדוקה על האינטרנט, קשה להאמין שהדברים נעשו ללא ידיעתו.

בארה"ב מעריכים כי המתקפות מוכיחות שיכולותיה של איראן השתפרו במהלך 18 החודשים האחרונים. ממשל אובמה מרוכז לאחרונה באיראן מאחר שאלו רואים במתקפות הסייבר דרך להגיב לסנקציות הכלכליות נגדה ולמתקפות סייבר אמריקניות וישראליות. רק השבוע הכחישה איראן היותה מקור ההתקפות וטענה כי מדובר בניסיון חבלה אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully