וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המהומות בסוריה: שני פצמ"רים נפלו בחרמון

15.5.2013 / 6:47

הלחימה בין המורדים בסוריה לצבאו של הנשיא אסד זלגה שוב לשטח ישראל. לא היו נפגעים או נזק, וחלק מאתר החרמון נסגר למבקרים. הרמטכ"ל מקיים התייעצויות כדי לבחון את האירוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

זליגה נוספת של הלחימה בסוריה לתוך שטח ישראל: לראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בין צבא אסד למורדים בסוריה, שתי פצצות מרגמה התפוצצו הבוקר (רביעי) בשטח הישראלי במרחב הר חרמון. אין נפגעים באירוע, אולם הוחלט לסגור את האתר למבקרים. המפלס התחתון באתר נפתח לאחר שעה קלה. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החל בהתייעצויות לבחינת האירוע, ותלונה בנושא הועברה לכוחות האו"ם ואונדו"ף שפועלים באזור.

צילומי מסוק של החרמון המושלג, פברואר 2012. איתמר גרינברג, ספק 500
תלונה הועברה לכוחות האו"ם ואונדו"ף שפועלים באזור. הר החרמון/ספק 500, איתמר גרינברג

בשבוע שעבר נפלה פצצת מרגמה מסוריה בשטח רמת הגולן, ליד תל פארס. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהאירוע. על פי ההערכות, מדובר בפצצה ששוגרה כחלק מהלחימה הפנים-סורית, בין נאמני אסד לצבא הסורי החופשי. יום קודם לכן שוגרו ארבעה פגזים מסוריה לישראל. שלושה מהפגזים נפלו באזור הכפר ג'מלה שבדרום הגולן הסורי והפגז הנוסף בשטח ישראל.

בחודש דצמבר התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח באזור מוצב תל חזקה שברמת הגולן. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. חודש קודם לכן נפתחה אש מכיוון סוריה לעבר סיור של צה"ל באותו המקום. כתוצאה מהירי נפגע רכב צבאי בגלגליו, אך לא היו נפגעים. הכוח לא זיהה את מקור הירי, ולכן לא השיב באש. יום קודם לכן נורתה אש מנשק קל לעבר כוח צה"ל שסייר סמוך למוצא תל חזקה. גם במקרה זה בחר כוח הלוחמים שלא להגיב לירי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נתניהו ופוטין נפגשו: "לבחון יחד דרכים לייצב את האזור"

בתוך כך, אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במטרה להניא אותו ממכירת טילי הקרקע-אוויר S-300 המתקדמים לידי סוריה, ובכך לפגוע בעליונותה האווירית של ישראל באזור. בפתח הפגישה, שנערכה בעיר סוצ'י, הודה נתניהו לפוטין על שהזמין אותו לפגישה ואמר: "האזור שסביבנו מאוד רועש, רוגש, לא יציב ונפיץ ולכן אני שמח על ההזדמנות לבחון יחד דרכים לייצב את האזור ולהביא ביטחון ויציבות בו". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בתום הפגישה אמר פוטין כי חשוב להימנע מפעולות העלולות לגרום להסלמה של מלחמת האזרחים בסוריה.

יום קודם לכן דן הנשיא האמריקני ברק אובמה עם עמיתו הבריטי דייויד קמרון המבקר בוושינגטון באלימות משטרו של בשאר אסד נגד העם הסורי, והסכימו להמשיך להפעיל עליו לחץ כדי שיעביר את השלטון בדרכי שלום לקראת כינון משטר דמוקרטי בסוריה. אובמה הזהיר מכך שיש לסוריה "פוטנציאל להפוך למעוז הקיצונים", וכי זה גם האינטרס של רוסיה לעצור את אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully