וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מזעזע: מורד סורי נוגס בלבו של חייל מת

קניבליזם בסוריה: בסרטון שהועלה לרשת נראה אדם חותך איברים פנימיים מגופת חייל וקורא: "נאכל את הלבבות ואת הכבדים שלכם, חיילי בשאר הכלב". אזהרה: תמונות קשות לצפייה

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

סרטון חדש מזעזע את סוריה: בקטע וידאו שהועלה השבוע לרשת, אשר מהימנותו אינה ברורה, נראה ככל הנראה מורד סורי נוגס באיברים הפנימיים שהוציא מגופת חייל בצבא אסד. ארגון זכויות אדם שיושב ארצות הברית זיהה את המורד כאבו סאקר, לוחם מוכר מהעיר חומס. הארגון גינה את הפעולה וכינה אותה "פשע מלחמה". האופוזיציה הסורית אמרה בתגובה כי אבו סאקר יועמד לדין על מעשיו.

בסרטון נראה המורד חותך ככל הנראה את לבו של החייל המת. "אני נשבע באלוהים שאנו נאכל את הלבבות שלכם ואת הכבדים שלכם, חייליו של בשאר הכלב", נשמע החייל אומר כשהוא נוגס בחלקים הפנימיים. לדברי ארגון זכויות האדם, אבו סאקר הוא מנהיג קבוצה המכונה "חטיבת עומאר אל-פארוק העצמאית".

"הטלת מום בגופות האויב היא פשע מלחמה", אמר פטר בוקארט מארגון זכויות האדם בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. "אך העניין הרציני עוד יותר הוא ההידרדרות המהירה ביותר לאלימות ורטוריקה על רקע עדתי". לדברי הארגון, מי שמבצע פשעי מלחמה – משני צדי המתרס, עליו לדעת שאינו חסין ושהפעולות הללו מובאות בחשבון. עוד אמרו בארגון כי אבו סאקר כבר צולם בעבר בעודו משגר טילים לאזורים של שיעים בלבנון. הוא תועד גם לצד גופות של לוחמי גרילה מארגון חיזבאללה, אשר ככל הנראה נהרגו בזמן שלחמו לצד חיילים מצבא סוריה.

גם ארצות הברית גינתה את המעשה. סגן דובר משרד החוץ האמריקני, פטריק וונטרל, אמר בתדרוך לעיתונאים הערב כי ארה"ב "מזועזעת" מהסרטון, וקוראת לכל פלגי האופוזיציה הסורית לעמוד בתנאי אמנת ז'נבה ולהעניק יחס הומאני לשבויי מלחמה. "אכזריות מהסוג הזה משחקת ישירות לידי משטר אסד", אמר וונטרל. "ואכזריות מהסוג הזה אינה מקובלת. בכל השיחות שלנו עם מנהיגי האופוזיציה הבהרנו שאנו מצפים ליחס לאסירים בהתאם לאמנת ז'נבה, ואנו עובדים עם נציגי האופוזיציה שהבהירו שלאנשים מהסוג הזה אין מקום בקרבתם. הבנו שהאיש הזה סולק מהיחידה שלו בגלל האלימות שלו". לדבריו, "הקיצונים שבאופוזיציה שותפים רק למטרה הצרה של להפיל את אסד, אך לא למטרה הרחבה של סוריה הדמוקרטית שמכבדת את זכויות כל אזרחיה".

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם הודיע היום כי לפחות 94 אלף בני אדם נהרגו במהלך מלחמת האזרחים במדינה, הנמשכת זה למעלה משנתיים. עם זאת, ההערכה היא כי כ-120 אלף בני אדם מצאו את מותם בתקופת הלחימה העיקשת בין צבאו של הנשיא, בשאר אסד, למורדים. לפי ההודעה, לפחות 41 אלף מההרוגים הם עלאווים, בני עדתו של אסד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully