וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: משטר אסד הוא "החשוד המיידי" בביצוע הפיגוע

סגן ראש ממשלת טורקיה טען כי סוריה אחראית לפיגוע שבו נהרגו 40 בני אדם. עוד 100 נפצעו בפיצוצים בעיר ריהנלי, סמוך לגבול הסורי. הצבא הטורקי העביר כוחות לאזור

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

לפחות 40 בני אדם נהרגו היום (שבת) כתוצאה מפיצוץ שתי מכוניות תופת בטורקיה, בעיר ריהנלי, סמוך לגבול עם סוריה. לפחות 100 בני אדם נפצעו בפיגוע. שר הפנים הטורקי מועמר גולר ציין כי 29 מהפצועים נפגעו קשה. עדי ראייה סיפרו כי פצועים רבים הובהלו לבתי החולים באזור. נזק רב נגרם לבניין העירייה של ריהנלי.

העיתון הטורקי "זמאן" דיווח הערב כי צבא טורקיה העביר כוחות סמוך לגבול הסורי לאור מתקפת הטרור שאירעה בעיר ריהנלי. על פי הדיווח בכלי תקשורת מקומיים, הצבא הטורקי פרש כוחות רגלים והגנה אווירית. "שתי מכוניות תופת התפוצצו מול בניין העירייה של ריהנלי", אמר שר הפנים גולר, לכתבים. קודם לכן הוא אמר: "שאנו מודאגים מהאפשרות שמספר הנפגעים עוד יאמיר". לא התקבל מידע מודיעיני מקדים על מתקפה אפשרית. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, הזהיר ואמר: "לאף אחד לא כדאי לבחון את כוחה של טורקיה. כוחות הביטחון שלנו ינקטו בכל האמצעים הדרושים".

פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה. רויטרס
אזור הפצוצים בטורקיה, היום/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי ייתכן שהאירוע קשור למלחמה בסוריה, או לחלופין מהווה מחאה נגד תהליך השלום המתקדם של הטורקים עם המורדים הכורדים. באזור הפיגוע התקבלו דיווחים על אזרחים שתקפו פליטים סורים, כנראה מתוך הערכה שהאפשרות הראשונה שהציע ראש ממשלתם היא הנכונה. סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', אמר כי משטר אסד הוא "החשוד המיידי" באחריות לפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה. רויטרס
פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה/רויטרס

במקרים קודמים, טורקיה הגיבה באש לעבר שטח סוריה בעקבות זליגת הקרבות ממלחמת האזרחים הסורית. ראש הממשלה ארדואן נחשב למגנה התקיף ביותר של הנשיא הסורי בשאר אסד, ובעבר הגיב בזעם לדיווחים על טבח בעיר בניאס ואמר: "שמע לי, בשאר אסד, אתה תשלם מחיר כבד מאוד. בעזרת האלוהים נראה אותך, הפושע והרוצח, עומד לדין כבר בעולם הזה".

פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה. רויטרס
פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה/רויטרס

אמש אמר שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, כי בדיקות שנערכו בפצועים סורים שנמלטו לארצו מצביעות על שימוש בנשק כימי בסוריה. לדבריו, "ערכנו בדיקות ויש לנו כמה ראיות לשימוש בנשק כימי, אולם כדי לוודא זאת אנו ממשיכים בבדיקות, ואף נעביר אותן לארגוני האו"ם". שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הודה אתמול אף הוא כי קיימות "ראיות חזקות" לשימוש בנשק כימי מצד משטר בשאר אסד נגד כוחות המורדים בסוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully