וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים ירו טילים על שדה תעופה, מטוס נפגע

מדיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית עולה כי טיל נוסף פגע במצבור דלק והביא לשריפה בשדה התעופה בדמשק. המטוס, שחנה במקום, ניזוק. תנועת המטוסים שבה לסדרה והשריפה כובתה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בהפגזות המשטר הסורי בעיר א-ראקה, אתמול)

המורדים בדרכם לכבוש מעוז נוסף? המורדים בסוריה ירו שני טילים לעבר שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה. לפי הדיווח, הטילים פגעו בכלי טיס ובמצבור של דלק בשדה התעופה בבירה, מה שגרם להצתה במקום. "טיל אחד פגע במיכל נפט והשני פגע בכלי טיס חונה והסב לו נזק", דווח. עוד נמסר כי התנועה בשדה התעופה שבה לקדמותה וכי כוחות הכיבוי השתלטו על האש שפרצה כתוצאה מפגיעת הטיל.

אתמול נהרגו לפחות 100 בני אדם מירי כוחות הצבא הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד בעיירת החוף ביידה במרכז המדינה - כך דיווחו פעילי אופוזיציה. לדבריהם, חיילי הצבא ביצעו טבח בתושבים. הם ירו בתושבים ודקרו אותם.

שדה התעופה בדמשק, סוריה. מאי 2012. AP
"טיל אחד פגע במיכל נפט והשני פגע בכלי טיס חונה והסב לו נזק". שדה התעופה הבינלאומי בדמשק/AP

בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל אישר אמש כי ממשל אובמה שוקל מחדש את התנגדותו לחימוש המורדים בסוריה, אך לא החליט בעניין. הייגל אמר את הדברים בתשובה תמציתית לשאלה שנשאל במהלך מסיבת עיתונאים בפנטגון. כאשר נשאל האם הדיווחים על כך שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מתכוון לחמש את המורדים נכונים, השיב בחיוב. "אתה מתבונן וחושב מחדש על כל האפשרויות. זה לא אומר אם נעשה זאת או לא", השיב הייגל כשנשאל מדוע האפשרות נשקלת. מקבילו הבריטי של הייגל, פיליפ המונד, אמר באותה מסיבת עיתונאים כי כל פעולה תתבסס על "ראיות ברמה גבוהה ביותר", שיהיו קבילות בבית משפט.

אובמה על הנשק הכימי: "שינוי חוקי המשחק"

ביום שלישי דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי אובמה מתכוון להעביר אמצעי לחימה לידי האופוזיציה הסורית. גורמים אמריקנים מסרו לעיתון כי שיחות ומשא ומתן הם עדיין האפשרות המועדפת על ארצות הברית, ולצורך כך החל הממשל האמריקאי במאמצים לשכנע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשקול מחדש את הגיבוי שהוא מעניק לאסד, לנוכח השימוש שעשה לכאורה משטרו בנשק כימי נגד המורדים והאפשרות של פעולה צבאית של מדינות המערב בסוריה. לפי הדיווח, אובמה צפוי להחליט באופן סופי אם לשלוח את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית בשבועות הקרובים, עוד טרם הפגישה שנקבעה לו עם פוטין בוועידת G8 שתתקיים בצפון אירלנד. הגורמים לא פירטו אילו אמצעי לחימה שוקלת ארצות הברית להעביר לידי האופוזיציה, על אף שהמורדים ביקשו לקבל לידיהם טילים נגד טנקים וטילי קרקע-אוויר.

השבוע הודה אובמה כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה שמדובר ב"שינוי חוקי המשחק". במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר הנשיא האמריקני כי "עכשיו יש לנו עדויות שהיה נשק כימי שהשתמשו בו, אבל אנחנו לא יודעים איך, מי ומתי השתמשו בזה". הוא ציין עוד שסוריה הופכת ל"כתם" עבור הקהילה הבינלאומית שאינה מצליחה לפקח על הנעשה במדינה המשוסעת. "חשוב להבין שכמה שנים אנחנו עדים לאסון מתמשך לעם הסורי. זה לא מצב שאנו צופים בו מהצד", הבהיר אובמה, שלא התחייב מעולם להתערב צבאית בסוריה. "התפישה שלי מלכתחילה הייתה שאסד הרג את אנשיו והדרך היחידה לשלום לאנשיו היא שהוא יעזוב את תפקידו". הנשיא גם התייחס לאפשרות שנשק כימי יזלוג ויכוון נגד "בעלות הברית" של ארצות הברית, והדגיש כי "יש אופציות על המדף שאנחנו לא משתמשים בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully