וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב המחבל מצומת תפוח: על כל הפלסטינים לפעול כמוהו

יהושע בריינר

2.5.2013 / 19:47

אסד א-זרל, אביו של המחבל שדקר למוות את אביתר בורובסקי, אמר כי בני משפחתו גאים במעשיו. סרטונים מתעדים פעילי ימין תוקפים פלסטינים אחרי הפיגוע: "צה"ל לא מנע"

צילום: בצלם, עריכה: טל רזניק

(תיעוד: פעילי ימין מתפרעים בכפרים עסירא א-קבלייה ועוריף לאחר הפיגוע)

אביו של המחבל הפלסטיני שדקר למוות שלשום את אביתר בורובסקי בצומת תפוח, שיבח את בנו בן ה-21 וטען כי משפחתו גאה במעשיו. בראיון שהעניק היום (חמישי) לסוכנות הידיעות רויטרס אמר אסד א-זרל, אביו של המחבל סלאם א-זרל, כי הפיגוע הוא תוצאה של הגורל. "מה שהוא עשה זו חובתם של כל הפלסטינים המתמודדים עם גילויי האלימות של הצבא והמתנחלים", אמר א-זרל האב.

אסד א-זרל, אביו של המחבל מצומת תפוח סלאם א-זרל. רויטרס
גאה בבנו. אסד א-זרל/רויטרס

בורובסקי, אב לחמישה מההתנחלות יצהר, הותקף בטרמפיאדה בצומת תפוח על ידי א-זרל, תושב הכפר שוויכה ליד חברון. הוא דקר למוות את בורובסקי בחזהו, חטף את נשקו ופתח באש לעבר עמדת מג"ב במקום. במהלך הירי נתקל א-זרל במעצר בנשק וכוח מג"ב השיב באש ופצע אותו באורח בינוני עד קשה. המחבל פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

אביו של א-זרל סיפר כי כמה דקות לפני שביצע את הפיגוע, הוא שלח הודעת טקסט לאחיו, שבה כתב: "סלח לי, אחי". מעשיו של א-זרל אמנם הביאו גאווה לבני משפחתו, אך בכפר הסמוך לחברון עוד זוכרים כי אחיו, עבד אל-פתאח, הורשע בשיתוף פעולה עם ישראל. הוא נידון לעשר שנות מאסר אך בתום ריצוי שנה אחת בלבד הוא שוחרר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביתר בורובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האח הכחיש כי שיתף פעולה עם כוחות הביטחון הישראליים וטען כי מדובר בטעות. במערכת הביטחון הודיעו כי הם בודקים האם א-זרל ביצע את הפיגוע במטרה לטהר את שמם של בני משפחתו, אשר מכחישים זאת. א-זרל שוחרר מהכלא הישראלי לפני פחות מחודשיים לאחר שריצה 3.5 שנות מאסר בגין הטמנת מטען חבלה סמוך לגדר ההפרדה סמוך לכפרו וכן ניסיון חטיפת נשק מחייל צה"ל. בני משפחתו טענו כי א-זרל, שלא עבד בתקופה האחרונה, הזדהה עם האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, אך "התנהג באופן רגיל".

"המתנחלים תקפו, החיילים לא עשו דבר"

בעקבות הפיגוע, שעורר את זעמם של תושבי התנחלויות, ניסו עשרות פעילי ימין לפרוץ לכפרים הפלסטיניים באזור, ובהם יתמא, עוריף ועסירה א-קבלייה. הפעילים אף התעמתו עם חיילי צה"ל שהדפו אותם מהמקום. אנשי ארגון השמאל "בצלם" שתיעדו את התפרעות פעילי הימין בכפרים הפלסטיניים, פרסמו הערב את הסרטונים מהמרום, בהם ניתן לראות, לטענתם, כי כוחות הביטחון שהיו במקום לא מנעו מהפעילים להיכנס לכפרים ולא עצרו את אלה שהשליכו אבנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל סלאם א-זרל/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד הסרטונים תועדו עשרות פעילי ימין, רעולי פנים, מגיעים מכיוון ההתנחלות יצהר לכפר עסירא א-קבלייה ומיידים אבנים על בתים בכפר. חיילי צה"ל שעמדו לידם לא עצרו את המתפרעים. לוחמי מג"ב שהגיעו למקום הרחיקו את הפעילים, אך אף אחד מהם לא נעצר. בסרטון שצולם בכפר עוריף, שבו ניסו מתפרעים להצית מסגד, תועדו חיילים כשהם קוראים לפלסטינים לחזור לכפר. כמה רעולי פנים יידו אבנים לעברם.

"אנו נעביר את החומרים שברשותנו לרשויות אכיפת החוק ולרשויות החקירה הצבאיות, כדי לקדם חקירה פלילית נגד הפורעים", אמרו ב"בצלם". לדבריהם, "נבהיר לצבא כי האופן שבו פעלו הכוחות בשטח לא ענה על הצורך והחובה להגן באופן יעיל על האוכלוסייה הפלסטינית מפני מעשי נקם". תושבים ביצהר אמרו בתגובה כי: "התמונות הללו משקפות את עוצמת הרגשות הכלואים ולצערנו כל עוד צה"ל לא מצליח לספק ביטחון לתושבים, המראות הללו עשויים לחזור על עצמם". בסרטון שצולם בעוריף תועדו מתנחלים כשהם מיידים אבנים לעבר מבנה בית ספר יסודי. המבנה ממוגן בסורגים בגלל התקפות חוזרות ונשנות של מתנחלים.

מדובר צה"ל נמסר: "בתגובה לפיגוע הדקירה ביום שלישי באזור השומרון, פתחו המתיישבים באזור בהפרות סדר אלימות ובלתי חוקיות. כוחות הביטחון פעלו במוקדים השונים על מנת למנוע פגיעה בנפש וברכוש, תוך התמודדות מקצועית עם הרגישות והמורכבות שבשעה זו. ככחלק מהפעילות נעצרו במהלך היום מספר מתיישבים שהתפרעו והועברו לטיפול משטרת ישראל.
צה"ל מגנה את תופעת לקיחת החוק לידיים ורואה בחומרה אירועים מסוג זה, המסיטים את צה"ל ממשימתו במלחמה כנגד הטרור וההכנה על אזרחי ישראל".

עימותים בכניסה ליצהר, אפריל 2013. דרור עינב
פעילי ימין מתעמתים עם כוחות הביטחון ביצהר לאחר הפיגוע/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully