וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שיחות הפיוס בטורקיה: הכנסת תדון בשואת הארמנים

שליחי ראש הממשלה דנים באנקרה בפיצויים שתשלם ישראל למשפחות קורבנות המרמרה, במטרה לנרמל היחסים עם טורקיה, אך במקביל תדון הכנסת בנושא רגיש במיוחד עבור הטורקים

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין

מוקש דיפלומטי: בזמן ששליחיו של ראש הממשלה, יעקב עמידרור ויוסף צ'חנובר, נמצאים באנקרה לרגל שיחות פיוס עם ממשלת טורקיה, במטרה לדון בנרמול היחסים ובהיקף הפיצויים להרוגי משט המרמרה, בכנסת יתקיים מחר (שלישי) דיון בהצעה לסדר היום, בנושא שואת העם הארמני - כך הכריעה היום נשיאות הכנסת. מדובר בנושא רגיש במיוחד עבור ממשלת טורקיה ובעבר לא פעם עלו דיונים בנושא שבוטלו בלחץ הממשלה.

את הדיון יזמה יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, שגם יזמה בעבר דיונים בנושא דומה. אולם הפעם, תהו גורמים בכנסת אם לא נכון היה לדחות את הדיון למועד אחר. גלאון אמרה לוואלה! חדשות: "את היחסים עם טורקיה צריך להמשיך ולשקם, ובשואת הארמנים צריך להכיר. הכרה בזוועות העבר לא צריכה להפריע ליחסים בהווה"

ואם לא די בכך, מחר גם יבקר בכנסת שר החוץ של אזרבייג'ן, מדינה הנמצאת בסכסוך מתמשך וארוך עם ארמניה סביב השליטה בחבל הארץ נגורנו קרבאך. שר החוץ האזרי צפוי לבקר בכנסת ולהיפגש בין היתר עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
הדיון בשואת הארמנים יעורר את זעמם של הטורקים? ארדואן ונתניהו/רויטרס

אתמול דיווח ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי ישראל צפויה להתחיל השבוע במשא ומתן להצבת מטוסי קרב בטורקיה, כחלק מהיערכותה לעימות אפשרי מול איראן. עמידרור, וצ'חנובר, צפויים לבוא מחר לאנקרה במסגרת הדיונים בפיצויים שתעניק ישראל למשפחות קורבנות משט המרמרה ובהשבת השגרירים לשתי המדינות.

עמידרור צפוי להציע לטורקיה, המודאגת גם כן מתכנית הגרעין של איראן וכן מסוללות הטילים של סוריה השכנה, שימוש בטכנולוגיות טילים ומעקב מתקדמות. הטורקים, לפי הדיווח, מעוניינים במערכת יירוט הטילים המתקדמת "חץ". בתמורה יבקש עמידרור מהטורקים לאפשר לחיל האוויר הישראלי להשתמש במתקני בסיס חיל האוויר של צבא טורקיה אקינצ'י, צפונית-מערבית לאנקרה. הדיווח הוכחש היום על ידי הטורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully