וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנגלים בגשם: חוגגים עצמאות למרות מזג האוויר הקריר

16.4.2013 / 13:20

מאות אלפי בני אדם לא התרגשו מהאווירה החורפית, ומילאו את הפארקים ואת אתרי המורשת. המטס החגיגי של יום העצמאות עבר כמתוכנן, ובכבישים כצפוי מורגשים עומסים כבדים

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר עורך: מיכאל ברגמן

המוני בית ישראל לא נרתעו ממזג האוויר ההפכפך שמלווה את יום העצמאות, ויצאו היום (שלישי) כמיטב המסורת אל חיק הטבע כדי לחגוג את החג. השנה – בניגוד למחזות הרגילים של חגיגות יום העצמאות, מה שליווה את המנגלים והנפנף הייתה המטרייה, שכן גשם מקומי יורד בחלקים שונים של הארץ.

מאות אלפי ישראלים פוקדים החל משעות הבוקר את האתרים השונים ברחבי הארץ, וזאת למרות הקרירות והממטרים הפזורים. בכמה שמורות הטבע וגנים לאומיים איפשרו ליהנות מסיורים מיוחדים לרגל יום העצמאות: בנבי סמואל נערך סיור בעקבות לוחמים, בגן הלאומי אפולוניה המבקרים שמעו על סיפורי העלייה הבלתי לגאלית בימי המנדט הבריטי, בגן הלאומי שומרון (סבסטיה) סיפרו את סיפורה של בירת ישראל ובגן הלאומי קסטל יצאו הדרכות חינמיות.

מהמועצה לשימור אתרי המורשת נמסר כי למעלה מ-100 אלף בני אדם ביקרו באתרי המורשת ובשל העומס הכבד של המבקרים, נסגרו אתר איילון ברחובות, מחנה המעפילים בעתלית, מרכז מורשת מנחם בגין ובנק ישראל בירושלים. גם נמל תל אביב הוצף במבקרים שבאו לחזות במטס חיל האוויר והדרכים אליו נחסמו. המשטרה מבקשת משעות הצהריים שלא להגיע למקום בכלי רכב לאחר ש-50 אלף בני אדם ביקרו במקום. כמו כן, ברשות הטבע והגנים מסרו כי כ-50 אלף מטיילים פקדו את אתרי שמורות הטבע.

מטס יום העצמאות. דרור עינב
מטס חיל האוויר/דרור עינב

עד שעות הצהריים יהיו פתוחים בסיסי רמת דוד, תל נוף ובית הספר הטכני, שם הוקמו תערוכות להצגת כלי טיס שונים מהעבר וכאלה המשרתים בחיל האוויר גם בימים אלה. כמו כן יוצגו אמצעי לחימה, חילוץ והצלה של חיל האוויר. במוזיאון חיל האוויר בחצרים יתקיימו טיסת ראווה, הופעה של להקת חיל האוויר ותצוגה של 150 כלי טיס שונים מתקופות שונות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יום עצמאות גשום בתל אביב. דרור עינב
יום עצמאות גשום בתל אביב/דרור עינב

כבכל שנה ביום העצמאות חלף בשמי הארץ המטס החגיגי של חיל האוויר. כחלק מציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, השתתפו במטס חלק ממטוסי הקרנף וממסוקי היסעור שלקחו חלק גם באותה המלחמה. המטס הורכב גם ממטוסי קרב ותובלה וממסוקים של חיל האוויר. את חגיגות העצמאות יחתום טקס הענקת פרסי ישראל לשנת תשע"ג.

מטס יום העצמאות. דרור עינב
צופים במטס/דרור עינב

בשל תנאי מזג האוויר, נרשמו לפחות שני אירועים מסוכנים, שהסתיימו למרבה המזל ללא נפגעים. בפעילות של השיטור הימי בכינרת, בשני מקרים נפרדים, חולצו היום חמישה מתרחצים לאחר שנסחפו בעקבות הרוח המזרחית לעומק הימה. הם הובאו לחוף מבטחים על ידי צוות החילוץ המשטרתי.

למה אומרים הלל ביום העצמאות?. ערוץ מאיר, דייב בוימוביץ'
עשרות אלפי מטיילים גודשים את האתרים והפארקים/דייב בוימוביץ', ערוץ מאיר

עשרות אלפי מטיילים וממנגלים פקדו את הפארקים ואת יערות קק"ל. לדברי יו"ר קק"ל אפי שטנצלר: "נראה שמזג האוויר הסגרירי, לא מונע מעם ישראל לחגוג את יום ההולדת ה-65 למדינה והציבור מצביע ברגליו ועשרות אלפים שוטפים ברגעים אלו את הפארקים, היערות והחניונים של קק"ל שהוכנו לקליטתם של המבקרים, המטיילים והמשפחות שהגיעו לבלות את החג. אתרי קק"ל פתוחים ללא תשלום כל ימות השנה והציבור מוזמן לבוא וליהנות מפינות החמד הנפלאות והקסומות שיש לנו במדינה".

מבלים את יום העצמאות בפארק הירקון. דרור עינב
נהנים בפארק הירקון/דרור עינב

יערני קק"ל בשטח הדגישו כי יש להקפיד מאד על כללי בטיחות האש, מחשש לשריפות יער העלולות להתפשט במהירות עצומה עקב הרוחות. עוד מסרו כי אין להדליק אש בכלל, בשום מקרה ביער, אלא אך ורק במקומות המוסדרים והמיועדים לכך. משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרי מורשת מבקשים מהציבור להימנע מלבקר באתרים שנסגרו לציבור: מחנה המעפילים בעתלית, מרכז מורשת מנחם בגין ומוזיאון ישראל בירושלים.

מטיילים באשקלון, יום העצמאות 2013. דייב בוימוביץ'
מטיילים באשקלון, יום העצמאות 2013/דייב בוימוביץ'
הרקולס מטס חיל האוויר מעל שמי ישראל במהלך יום העצמאות. דובר צה"ל
מטוסי קרנף מעל הים התיכון/דובר צה"ל
מטס חיל האוויר מעל שמי ישראל במהלך יום העצמאות. דובר צה"ל
מטס חיל האוויר מעל שמי ישראל במהלך יום העצמאות/דובר צה"ל
מבקרים במוזיאון חיל האוויר בחצרים ומחנה נתן ביום העצמאות. דובר צה"ל
מבקרים במוזיאון חיל האוויר בחצרים ומחנה נתן ביום העצמאות/דובר צה"ל
מבקרים במוזיאון חיל האוויר בחצרים ומחנה נתן ביום העצמאות. דובר צה"ל
מבקרים במוזיאון חיל האוויר בחצרים ומחנה נתן ביום העצמאות/דובר צה"ל
מטס חיל האוויר מעל שמי ישראל במהלך יום העצמאות. דובר צה"ל
מטס חיל האוויר מעל שמי ישראל במהלך יום העצמאות/דובר צה"ל
מבקרים במוזיאון חיל האוויר בחצרים ומחנה נתן ביום העצמאות. דובר צה"ל
מבקרים במוזיאון חיל האוויר בחצרים ומחנה נתן ביום העצמאות/דובר צה"ל

אזור הצפון

אזור המרכז

אזור הדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully