וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש הממשלה הפלסטיני פיאד התפטר מתפקידו

11.4.2013 / 8:57

סוכנות רויטרס דיווחה שפיאד הגיש את התפטרותו לאבו-מאזן, השוהה בחו"ל. המתיחות הגבוה ממילא בין השניים גברה על רקע פיטורים שנויים מחלוקת של אחד השרים בממשלה

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, התפטר מתפקידו. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי פיאד הגיש אמש (רביעי) את התפטרותו ללשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, השוהה כעת בחו"ל. לדיווח אין עדיין אישור ממקורות אחרים ולא ניתן היה להשיג את תגובתו של פיאד לדברים.

פיאד, ד"ר לכלכלה בן 61, עבד בעבר בבנק העולמי וב-2006 נבחר לפרלמנט הפלסטיני מטעם תנועת "הדרך השלישית" יחד עם חנאן עשראווי. וב-2007 מונה לראש ממשלת החירום הפלסטינית. במרץ 2009 התפטר פיאד מתפקידו במסגרת המאמצים להקמת ממשלת אחדות, אך לאחר מכן חזר בו מבקשתו.

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. AP
בפתח דרשו להדיחו. ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד/AP

בפתח דרשו מאבו מאזן לפטר את פיאד

לאחרונה נרשמה מתיחות יוצאת דופן בין פיאד לאבו-מאזן על רקע הדרישה להחזיר לתפקיד את שר האוצר הפלסטיני, נביל קסיס, שהגיש אף הוא את התפטרותו לפני כשבועיים. בעקבות הודעתו של פיאד כי הוא מסכים להתפטרותו של השר קסיס, פורסמו ידיעות רבות מטעם "מקורבי אבו מאזן", שאיימו כי על ראש הממשלה להסכים לחזרתו של קסיס, לתפקיד כל עוד לא הסכים יו"ר הרשות לפיטורים.

ברקע הדברים עומדת גם המתיחות המוכרת בין צמרת פתח לבין פיאד. בפתח ביקשו להביא לפיטוריו של פיאד בהקדם, ויו"ר הרשות אבו מאזן היה היחיד עד כה שסירב לשתף פעולה עם המהלך. יצוין כי אם נכונים הדיווחים על ההתפטרות, הרי שהיא לא נכנסה לתוקף, ועליה לקבל את אישורו של אבו מאזן שאמור לשוב לרמאללה רק מאוחר יותר היום.

בחודש ינואר האחרון התריע פיאד כי הרשות הפלסטינית נמצאת ב"סכנה קיצונית בשל משבר כלכלי חסר תקדים", הנובע, לדבריו, מהעובדה שמדינות ערביות שונות לא העבירו מיליוני דולרים מכספי הסיוע שהבטיחו לה. בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי אמר פיאד כי שקל אפשרות של פרישה מתפקידו, אך החליט שלא לעשות זאת כל עוד נתונה הרשות במשבר הנוכחי. "כישלון הרשות לקבל חלק ניכר מכספי הסיוע שהובטחו לה יצר מציאות שבה חמאס מנצח", אמר.

ישראל: לא נעניק מחוות לפלסטינים לפני השיחות

במקביל, בנושא המגעים שמנסה מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי להתניע בין ישראל והפלסטינים, הבהיר גורם מדיני ישראלי כי אין בכוונת ישראל לעשות שום מחוות לפלסטינים נוסח אלה שהן מצפים להן, עוד לפני תחילתו של המשא ומתן. לדברי הגורם, הדרישות הפלסטיניות רק משתדרגות בכל שבוע שחולף ומהקפאת הבנייה בהתנחלויות התווספו דרישות נוסח הצגת מפה של גבולות המדינה הפלסטינית העתידית ושחרור 130 אסירים ותיקים שנעצרו לפני הסכמי אוסלו.

הגורם הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מזאן אינו עושה רושם של מי שמבקש להגיע למשא ומתן. הוא הוסיף כי ישנה תמימות דעים בנושא הזה בצמרת הישראלית, כולל אותם שרים הנחשבים ל"יונים" בנושא הפלסטיני. עוד הוסיף הגורם כי בכוונת מזכיר המדינה קרי לשוב לאזור בכל עשרה ימים-שבועיים כדי להביא לפריצת דרך מדינית בחצי שנה הקרובה. "אנחנו מצדנו מוכנים לדון בכל, כולל הכל, אך רק במסגרת המשא ומתן, לא לפני כן. אין לנו תנאים מוקדמים נוסח הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, זו תהיה דרישה שלנו במסגרת השיחות עצמן. אבל עד אז אנחנו דורשים פשוט לחזור לשולחן המשא ומתן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully