וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ אמריקאי: ארדואן דחה את ביקורו ברצועת עזה

ראש ממשלת טורקיה ביקש לבקר ברצועה בחודש הקרוב, אך בוושינגטון חששו כי הדבר יאפיל על מאמצי הפיוס עם ישראל. הוא עשוי לבוא לאזור אחרי פגישתו עם אובמה בחודש מאי

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן דוחה את הביקור שתכנן ברצועת עזה, זאת בשל בקשה מהממשל האמריקני. לפי דיווחים בטורקיה, האמריקנים חששו שביקור בעזה בעת הזו יאפיל על מאמצי הפיוס בין ישראל לטורקיה. ההערכה היא שביקורו של ארדואן בעזה לא יתקיים לפני צאתו לוושינגטון לפגישה עם הנשיא ברק אובמה, שאמורה להיערך ב-16 במאי. לפי העיתון "הורייט", ארדואן סיכם על דחיית הביקור בעזה בפגישתו ביום ראשון עם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי.

אתמול דווח על דחייה בפתיחת הדיונים לגבי הפיצויים שתעניק ישראל למשפחות קורבנות משט המרמרה. יציאתם לטורקיה של ראש המועצה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, ושליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוסף צ'חנובר, נדחתה ל-22 באפריל.

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. אפריל 2013. רויטרס
ארדואן וקרי, השבוע/רויטרס

עמידרור וצ'חנובר, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ, היו אמורים לצאת לטורקיה מחר. גורמים בירושלים מסרו כי יציאתם של השניים לאנקרה, כדי לדון בין היתר בהשבת השגרירים לשתי המדינות, נדחתה לבקשת הטורקים. אותם גורמים הבהירו כי מדובר בדחייה "מסיבות טכניות", ואמרו כי לא מדובר במשבר נוסף עם הטורקים, אולם לפי שעה לא ברור מהן הסיבות שגרמו לביטול יציאת הצוות הישראלי, שתוכננה כשבוע מראש.

במסגרת ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו לטורקים, הוסכם גם על ביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שלקחו חלק בהשתלטות על הספינה. נתניהו וארדואן סיכמו שישראל תפצה את משפחות תשעת הקורבנות הטורקים, אך לא סוכם מה יהיה סכום הפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully