וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה בעירק מנסה להשתלט על האופוזיציה הסורית

10.4.2013 / 0:55

הפלג העירקי של הארגון הודיע על איחוד שורות עם הארגון הקיצוני הסורי "ג'בהת אל-נוסרה" הכופה את חוקי השריעה בערים שהוא כובש. לפי דיווח אחר, גם חמאס מאמן את המורדים

האופוזיציה בסוריה הולכת ומקצינה. אחד מפלגי אל-קאעדה בעירק הודיע כי בכוונתו לאחד כוחות עם ארגון המורדים הסורי "ג'בהת א-נוסרה", המזוהה עם זרם הג'יהאד העולמי ומוגדר בארה"ב ארגון טרור. בחודשים האחרונים הצליחה ג'בהת א-נוסרה להשתלט על אזורים מסוימים ברחבי סוריה, ואף על שכונות שלמות בעיר חלב, השנייה בגודלה במדינה. על פי דיווחים מחלב, הארגון וקבוצות אחרות המסונפות אליו כופים את חוקי השריעה בעיר.

על איחוד שורות הארגון הסורי עם אל-קאעדה העירקי - שהוא למעשה פלג של אל-קאעדה - הודיע אבו בכר אל-חוסייני אל-בגדאדי, המוכר כ"אמיר (נסיך) מדינת עירק האיסלמית".

בהקלטה שפורסמה באתרי האינטרנט, אמר אל-בגדאדי כי אנשי אל-קאעדה בעירק החליטו לאחד שורות עם ג'בהת א-נוסרה במסגרת המלחמה נגד בשאר אסד. הוא גילה כי ג'בהת א-נוסרה נהנה מסיוע כספי ומינהלי של ארגון "מדינת עירק האיסלמית". לדבריו, שתי הקבוצות החליטו גם לאחד את השמות שלהן, ומעתה הן יכונו "המדינה האיסלמית בעירק וב"א-שאם" (הכינוי של סוריה)". הדמוקרטיה והדיקטטורה, לדבריו, היו ניסיון רע לציבור המוסלמי בכל רחבי האזור.

לוחם מארגון המורדים הקיצוני ג'בהת א-נוסרה בעיר אל-רקה במזרח סוריה. AP
לוחם של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בעיר רקה במזרח סוריה/AP

לואי אל-מקדאד, דובר צבא סוריה החופשי – הזרוע המזוינת של האופוזיציה הסורית - הגיב להודעה של אל-בגדאדי, ואמר כי "המשימה הבסיסית של הצבא הסורי החופשי היא הפלת המשטר. זאת, תוך שמירה על קיומה של המדינה הסורית במישור הגיאוגרפי והחברתי, וקיומן של בחירות כדי לקבוע את אופי המדינה ובחירת ההנהגה בצורה דמוקרטית וחופשית. לא נסכים לכפייה מכל סוג שהוא, אם בשם אידיאולוגיה, אמונה או לאום". הוא הכחיש כל קשר בין צבא סוריה החופשי לארגון העירקי. בשבוע שעבר דווח על קרבות ראשונים בין אנשי ג'בהת א-נוסרה, לבין צבא סוריה החופשי.

במערב מתגברים לאחרונה הדיווחים על הקצנה דתית בקרב המורדים הנלחמים באסד. הם מתקשים לקבל סיוע צבאי מהמערב ומסתייעים בארגונים איסלמיים, המגבירים את נוכחותם בסוריה. כך, למשל, דיווח בסוף השבוע ה"טיימס" הבריטי כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מאמנת את לוחמי הצבא הסורי החופשי בדמשק. מקורות במערב אמרו לעיתון כי אנשי הזרוע הצבאית של הארגון – שבעבר נודע בקשריו הקרובים עם המשטר הסורי – מכשירים יחידות שונות בשכונות שעדיין נתונות בשליטת האופוזיציה.

לוחמים של אל-קאעדה בצפון עירק. AP
לוחמי אל-קאעדה בצפון עירק. מצטרפים רשמית למאבק באסד/AP

בין היתר, דווח כי אנשי חמאס מסייעים לאנשי הצבא הסורי החופשי לחפור מנהרות מתחת לשטח מריבה אחד לפחות בסביבת דמשק, כהכנה למתקפה נרחבת במרכז הבירה. מקור פלסטיני ממחנה הפליטים עין אל-חלווה בלבנון אמר כי "ברור לכל" שכמה מאות פעילי חמאס חמושים נלחמים לצדם של אנשי הצבא הסורי החופשי במחנות הפליטים הפלסטיניים אל-ירמוכ וניירב בדמשק ובחלב.

בחמאס דחו בתוקף את הדיווחים על סיוע שמעניק הארגון למתנגדי אסד. "זה לא נכון", הבהיר נציג חמאס בלבנון, אוסמה חמדאן. "אין פעילים של עז א-דין אל-קסאם, או פעילי חמאס אחרים בסוריה". לדבריו, "איננו מתערבים בבעיות הפנימיות של סוריה. אנשינו הם אזרחים רגילים, פלסטינים-סורים, המתגוררים שם יחד עם משפחותיהם". הוא הוסיף כי מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה, "דחינו, כתנועה, כל התערבות פלסטינית באירועים המתחוללים בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully