וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נעניש בחומרה תוקפי קשישים וניצולי שואה"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לתקיפות הקשישים שאירעו לאחרונה והודיע על הוספת 15 מיליון שקלים לתקציב קרן סיעוד: "מחויבים לרווחת הקשישים וניצולי השואה"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל

"בימים האחרונים היינו עדים למקרים מזעזעים של תקיפת קשישים ובהם ניצולי השואה", אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית.
"לא נסבול זאת. נעשה הכל כדי להעניש בחומרה את הפורעים", אמר נתניהו. לאחרונה דווח על מספר תקיפות חמורות של קשישים, בהם גם ניצולי שואה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לנו מחויבות עמוקה לקשישים בכלל, ולניצולי השואה בפרט, ואנחנו מחויבים קודם כל לרווחתם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון מיוחד שהוקדש לסוגיה הודיע ראש הממשלה כי הממשלה תקצה 50 מיליון שקלים לקרן סיעוד לקשישים וניצולי שואה, כפי שסיכם עם שר האוצר, יאיר לפיד, עם כניסתו לתפקיד. נתניהו הוסיף כי יוקצו עוד 15 מיליון שקלים עבור תרופות. בדיון המיוחד השתתפו גם גורמים מקצועיים שהציגו את פעולות המשטרה בעניין, וכן נציגים ממשרדי המשפטים, הרווחה והבריאות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשלה אישרה העברת 50 מיליון שקלים לקרן סיוע לקשישים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לנו מחויבות עמוקה לקשישים בכלל ולניצולי השואה בפרט, ואנחנו מחויבים קודם כל לרווחתם", הוסיף ראש הממשלה. "גם לביטחונם וגם לרווחתם. האנשים האלה שרדו את תופת השואה, הם השתתפו במערכות ישראל, הם בנו את מדינת ישראל. הם העדות לתקומה שלנו והמחויבות שלנו להם היא כזו שנעשה כל מה שנידרש. אנחנו נותנים היום ונוסיף ככל שיידרש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הודיע לפיד על תכנית רב-שנתית לתמיכה בניצולי השואה, שנבנתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסגרת התכנית יועברו בשנים 2013-2017 מידי שנה 100 מיליון שקלים לטובת ניצולי השואה, ובסך הכל 400 מיליון שקלים. שר האוצר אמר בישיבת הממשלה כי "על קיר מוזיאון השואה בוושינגטון חקוקים שלושת הדברים שתבע ניצול השואה ויקטור פרנקל: 'אל תהיה קורבן, אל תהיה שותף לפשע ולעולם אל תעמוד מן הצד'. אנחנו לא מתכוונים לעמוד מן הצד".

בשבועות האחרונים נרשמו כמה מקרים של תקיפות קשישים ברחבי הארץ. ביום שני שעבר שני צעירים, בני 25 ו-26, תקפו על פי החשד תושב הרצליה, בן 71, במהלך ויכוח שהתפתח ביניהם על רקע מהירות נסיעתו הנמוכה של האיש. לאחר האירוע, לקה האיש בהתקף לב ופונה לקבלת טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא.

במקרה אחר נעצר צעיר, תושב הרצליה בן 27, בחשד שתקף קשיש בן 76, במהלך קטטה שהתפתחה ביניהם. על פי החשד, הקשיש העיר לצעיר ולחברתו כיוון שהשניים שחררו את כלבם בגינה ציבורית ברחוב ראשון לציון בעיר. הגבר שנפצע באורח קל ברגלו פונה על ידי צוות מגן דוד אדום לבית החולים מאיר בכפר סבא. המשטרה חושדת כי הוויכוח בין השניים גלש לחילופי מהלומות ביניהם. בחקירתו טען הצעיר כי הוא הותקף על ידי הקשיש גם כן.

ראובן יונה, ניצול שואה הותקף לפי החשד על ידי נערים בגינה בפתח תקווה. באדיבות המשפחה
ראובן יונה, ניצול שואה הותקף לפי החשד על ידי נערים בגינה בפתח תקווה/באדיבות המשפחה

יום קודם לכן קשיש בן 79, תושב חולון, טען כי הותקף על ידי גבר כבן 50, כיוון שהעיר לבנו שהשחית יחד עם חברו ספסל בפארק הפילבוקס בעיר. הגבר נחקר ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים. הוא הכחיש שהיכה את הקשיש אך הודה כי היו ביניהם דחיפות בעקבות הוויכוח שפרץ. לפי עדותו של הקשיש, ביום שישי בשעות אחר הצהריים הבחין בנערים שהשחיתו ספסל בפארק, והעיר להם. אחד מהנערים קרא לאביו, ולדברי הקשיש הוא הגיע למקום, תקף אותו ואף חנק אותו. המשטרה שהוזעקה למקום לקחה את האב לחקירה, בעוד שהקשיש, שלא חש בטוב, פונה לבית החולים וולפסון ושוחרר בתום זמן קצר. מקרה נוסף אירע כשמספר אברכים המשתייכים לחסידות ויז'ניץ תקפו על פי החשד במוצאי שבת שעברה גבר בן 67 מהמושב החרדי בית חלקיה שליד גדרה, לאחר שהעיר להם על הרעש שגרמו.

אחד האירועים החמורים של תקיפת קשיש אירע לפני כחודש כאשר שני נערים, בני 14 ו-15 תקפו על פי החשד את ראובן יונה, ניצול שואה בן 80, בגן ציבורי בעיר, מפני שהזהיר אותם שהם עלולים להיפגע כיוון שטיפסו על סככה בגינה. בעקבות התקיפה הוא איבד את הכרתו ונגרם לו שבר באגן. השניים המשיכו להכות את הקשיש, עד שאשה שהבחינה בהם נחלצה לעזרתו של יונה. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הם הודו בחקירה בחשדות המיוחסים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully