וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נציגים מישראל וטורקיה ידונו השבוע בפיצויים"

העיתון הטורקי "הורייט" דיווח כי הדיפלומטים יסכמו את הפרטים הטכניים האחרונים בהסדר הפיצויים למשפחות הרוגי המרמרה. שר החוץ האמריקני: "הפיוס – התפתחות חשובה"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(צפו בארדואן מגיב לשיחת ההתנצלות עם נתניהו)

דיפלומטים מאנקרה ומירושלים ייפגשו השבוע כדי לדון בפיצויים שתעביר ישראל למשפחות הרוגי משט המרמרה – כך דיווח אמש (שבת) העיתון הטורקי "הורייט". בדיווח נאמר כי עקרונות ההסדר נקבעו, ועל הדיפלומטים רק לסכם את הפרטים הטכניים. העיתון גם ציטט גורם טורקי שאמר כי "תהליך הנורמליזציה עם ישראל יהיה הדרגתי", וכי בהמשכו ישלחו שתי המדינות שגרירים זו אל בירתה של זו.

במקביל, הבית הלבן הוציא הודעה רשמית מטעם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לאחר פגישותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, בה נאמר כי קרי רואה בפיוס עם טורקיה "התפתחות חשובה מאוד". "זה יעזור לקדם את השלום והיציבות באזור", אמר קרי. "ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה ארדואן הפגינו את המנהיגות הדרושה כדי שזה יתאפשר".

"שוחחתי על כך עם ראש הממשלה נתניהו, וזה יעזור לישראל להתמודד עם האתגרים הרבים מולם היא ניצבת באזור", המשיך קרי. "אנו מצפים ליישום מהיר של ההסכם ולנורמליזציה מלאה ביחסים, כדי שישראל וטורקיה יוכלו לפעול יחד לטובת האינטרסים המשותפים שלהן".

ראש הממשלה נתניהו שוחח ביום שישי בצהריים עם מקבילו הטורקי, רג'יפ טייפ ארדואן, והשניים הסכימו על השבת הנורמליזציה ביחסים בין המדינות. גורם מדיני בכיר מסר כי בשיחה התנצל נתניהו על אירועי משט המאווי מרמרה ב-2010 ועל הידרדרות יחסי המדינות מאז, ושמע מארדואן התנצלות על אמירותיו נגד הציונות. בין השניים הוסכם על החזרת השגרירים, ביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה, וכאמור, פיצוי משפחות הרוגי המשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully