וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "פתרנו את המשבר בלי להיות עקשנים מדי"

ראש הממשלה הטורקי התייחס לפיוס עם ישראל בעקבות תקרית המרמרה והדגיש: "הם בחרו במילה 'התנצלות' ולא 'חרטה'". בנוסף הצהיר כי יגיע לביקור היסטורי בעזה ובגדה בחודש הבא

אחרי הפיוס: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע היום (שבת) כי יגיע לביקור היסטורי בשטחי הרשות הפלסטינית וברצועת עזה בחודש הבא. "אני עשוי להגיע לעזה ולגדה המערבית באפריל", אמר ארדואן לעיתונאים בטורקיה, "הביקור יתקיים במסגרת המאמץ לתרום לתהליך המדיני (בין ישראל לפלסטינים)". מוקדם יותר אישר ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, את קיום הביקור.

הפיוס עם טורקיה - כותרות אחרונות:
בעקבות ההתנצלות: בשייטת זועמים - "לא הרגנו חפים מפשע"
האם גם נתניהו יתוגמל מהפיוס עם טורקיה?
ליברמן: "ההתנצלות בפני טורקיה - שגיאה חמורה"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
מתכוון לתרום לתהליך המדיני. ארדואן/AP

ההחלטה התקבלה יממה אחרי ההתנצלות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני ארדואן בגין הרג הפעילים על ה"מאווי מרמרה". ארדואן הדגיש את העובדה שנתניהו השתמש במילה "התנצלות" ולא "חרטה" בנוסח הרשמי שהועבר אליו, והוסיף כי הדברים נאמרו בהתאם לציפיות של טורקיה. הוא הסביר כי בתום שיחת הטלפון עם ראש הממשלה הישראלי, הוחלט שירושלים תהיה זו שתפרסם ראשונה את ההצהרה בנוגע לתקרית המרמרה.

"בסופו של דבר, ארצות הברית היא זו שהוציאה את העניין לאור, אז ישראל אישרה ואנחנו הודענו על קבלת ההתנצלות", אמר ארדואן. ישראל כבר הראתה נכונות בעבר להביע התנצלות על ההרג של הפעילים הטורקים, לדברי ראש הממשלה הטורקי, אך אנקרה התנתה זאת בהסרת המצור הימי על עזה – דבר שהממשלה והצבא בארץ לא היו מוכנים לקבל.

על אף הנימה החיובית בדבריו, ארדואן היה זהיר בנוגע לחידוש הקשרים הדיפלומטיים ומינוי השגרירים. "אנחנו מחכים לראות מה יקרה בשטח בקרוב. אם הם (הישראלים) יראו צעדים חיוביים ומבטיחים – אנחנו גם נעשה את חלקנו", אמר ראש הממשלה הטורקי בנוגע להחלפת השגרירים, והוסיף כי סכום הפיצוי ייקבע על ידי הגופים המוסמכים. "היינו נחושים, אבל הצלחנו לפתור את הסוגיה בלי להיות עקשניים מדי", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הנשיא אובמה בנמל התעופה בן גוריון לקראת המראתו לירדן, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
השיחה בין ארדואן לנתניהו התקיימה מנמל התעופה בן גוריון/נועם מושקוביץ

השיחה בין נתניהו לארדואן התקיימה מנמל התעופה בן גוריון, טרם המראתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לירדן, והנשיא האמריקני היה שותף לחלק ממנה. גורם מדיני בכיר מסר כי בשיחה התנצל נתניהו על אירועי משט המאווי מרמרה ב-2010 ועל הידרדרות יחסי המדינות מאז, ושמע מארדואן התנצלות על אמירותיו נגד הציונות. בין השניים הוסכם על החזרת השגרירים, פיצוי משפחות קורבנות המשט וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה.

לדברי הגורם, נתניהו הבהיר בפני ארדואן כי התוצאות הטרגיות של משט המאווי מרמרה לא היו מכוונות, התנצל על הטעויות המבצעיות שהיו באירוע הפשיטה על הספינה וכן הביע צער על פגיעה ואובדן חיי אדם. לאור החקירה הישראלית של התקרית שהצביעה על מספר טעויות מבצעיות, הביע נתניהו התנצלות כלפי העם בטורקיה על כל טעות שיכלה להוביל לאובדן חיי אדם.

כמו כן, נתניהו ציין שישראל הסירה כבר כמה מגבלות על תנועת אזרחים וסחורות לטובת העם הפלסטיני, לרבות רצועת עזה, והדבר יימשך כל עוד השקט יישמר. שני המנהיגים סיכמו להמשיך ולעבוד על מנת לשפר את המצב ההומניטרי ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully