וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 42 הרוגים בפיצוץ במסגד במרכז דמשק

21.3.2013 / 23:28

בין ההרוגים בפיגוע איש דת בכיר בן 84, שנחשב לאחד מתומכיו האחרונים של אסד בקרב הרוב הסוני במדינה. עם זאת, המורדים מסרו כי "צבא סוריה החופשית" לא אחראי לפיגוע

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

42 בני אדם נהרגו הערב (חמישי) בפיצוץ במסגד במרכז דמשק – כך דיווח משרד הבריאות הסורי. כמו כן, נמסר כי לפחות 84 בני אדם נפצעו באירוע. מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הסורית כי מוחמד אל-בוטי, אחד מאנשי הדת הבכירים בדמשק, נהרג בפיגוע. ארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון מסר כי לא ברור אם מדובר בפיצוץ שנגרם ממכונית תופת או בפיגוע התאבדות.

איש הדת שנהרג, אל-בוטי בן ה-84, נודע בתמיכתו במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד ונהג לשאת את דרשת יום השישי השבועית בטלוויזיה הסורית. אל-בוטי נחשב לאחד מאחרוני נציגי הרוב הסוני שעדיין תמכו בנשיא העלאווי. באחת מדרשותיו כינה את מתנגדיו של אסד "חלאות". עם זאת, דובר מטעם המורדים אמר כי אף אחת מהמיליציות של "צבא סוריה החופשית" לא עמדה מאחורי הפיגוע. "איננו פוגעים במסגדים", אמר הדובר.

מוקדם יותר היום הודיע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שבכוונת הארגון לפתוח בחקירה שתבדוק את הטענות על שימוש בנשק כימי בעיר חלב שבסוריה השבוע, זאת לנוכח דרישת ממשלת סוריה בנושא.

"החלטתי לקיים חקירה בעניין שימוש אפשרי בנשק כימי בסוריה", אמר באן לכתבים. הוא ציין כי החקירה "תעסוק בתקרית הספציפית שהובאה לידיעתי על ידי ממשלת סוריה". המורדים והממשלה הסורית האשימו זה את זה בתקיפה הכימית. בסוף השבוע דיווח רשת אל-ג'זירה כי כוחות המורדים בסוריה השתלטו על אזורים בפאתי הבירה הסורית. על פי הדיווח, כוחות צבא סוריה החופשי כבשו יעדים באזור ע'וטה – שטח חקלאי פורה המקיף את הבירה הסורית ממזרח ומדרום. עוד דווח כי באזור מתנהלים קרבות עזים. בשבוע שעבר אירעו חילופי אש עזים באזור מחנה הפליטים ירמוכ בדמשק ובשכונותיה המזרחיות של בירת סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully