וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר הסורי הפגיז מורדים שחסו בשטח לבנון

18.3.2013 / 17:28

בסוף השבוע הזהיר משרד החוץ בדמשק שבכוונתו לפגוע ב"קבוצות מחבלים" שבבסיסם במדינה השכנה: "יש גבול לסבלנות". בירדן ציינו פליטים סורים שנתיים למלחמה: "עוד נפיל את אסד"

מלחמת האזרחים בסוריה, שנכנסה השבוע לשנתה השלישית, זולגת שוב מעבר לגבול. חיל האוויר של סוריה הפציץ מטרות בגבול עם לבנון, כך דיווחו היום (שני) מקורות ביטחוניים בביירות. לפי הדיווח, ארבע רקטות שוגרו לעבר יעדים שבהם התבצרו המורדים בעיר ערסאל בבקעת הלבנון. מדובר באזור סוני שתושביו תומכים באופוזיציה המתנגדת לשלטונו של בשאר אסד.

בסוף השבוע הזהירה דמשק כי היא עלולה לפגוע במורדים החוסים מעבר לגבול. משרד החוץ הסורי הודיע ביום חמישי כי "כמות גדולה של חמושים" חצתה את הגבול לצפון לבנון, בין היתר מחומס לעבר העיר תל כלח.

מטוס L-39 של חיל האוויר הסורי משגר רקטות לעבר בתי תושבים בתל רפעת, ליד חלב. אוגוסט 2012. רויטרס
מטוס של חיל האוויר הסורי מפציץ יעדי מורדים בחלב/רויטרס

"סוריה מצפה שהצד הלבנוני ינקוט צעדים למנוע מהמחבלים להשתמש בגבול כנקודת מעבר. המחבלים פוגעים בבני העם הסורי ומפרים את הריבונות הסורית", נאמר בהודעת משרד החוץ בדמשק. עוד נמסר כי "סבלנותה של סוריה אינה בלתי מוגבלת", למרות שעד כה "דמשק הביעה איפוק מלתקוף 'קבוצות חמושות' בתחומי לבנון".

אחרי שנתיים של לחימה, הפליטים עדיין אופטימיים

בתוך כך, הפגינו היום בירדן מאות פליטים סורים כדי לציין שנתיים לפרוץ מלחמת האזרחים בארצם. הטקס נערך במחנה הפליטים זעתרי שבצפון ירדן, המאכלס כ-80 אלף פליטים שברחו מזוועות המלחמה, שגבתה את חייהם של 70 אלף סורים.

אחד הפליטים, אמיר נסר, ברח מביתו בעיר דרעא שבה החלו ההפגנות במרץ 2011. הוא ביקש להזכיר שהקרבות הקשים החלו כהתקוממות עממית של אזרחים, ואמר: "אנו מציינים את תחילת המהפכה, כשיצאנו בשלום וביקשנו חירות. זה גרם לדיקטטור בשאר אסד להגיב בהרג וברצח ילדים. לכן קראנו להפלתו. הוא עוד ייפול".

לקריאה נוספת:
המורדים בסוריה בוחרים לעצמם ראש ממשלה זמני
הדמוקרטים דוחקים באובמה: לחמש את המורדים הסורים
לא רק אירן: "ישראל תבקש מאובמה לתקוף בסוריה"
המורדים באסד: כבשנו מוצב מודיעין סמוך לגבול בגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully