וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים: מאות פצועים, הצבא נשלח לפורט סעיד

5.3.2013 / 17:28

זה כמה ימים שצעירים מתעמתים עם שוטרים בפורט סעיד. 6 אנשים נהרגו, בהם שוטרים. המהומות נמשכות מאז חודש ינואר במחאה על גזר דין מוות לאחראים לאסון באצטדיון כדורגל

במצרים נמשכות זה שלושה ימים מהומות אלימות בעיר פורט סעיד. מאות צעירים התפרעו גם הבוקר (שלישי) והתעמתו עם כוחות הביטחון, בעיקר בכניסה הצפונית לעיר הנמל. שוטרים ניסו לפזרם בגז מדמיע ובירי לאוויר. מאז תחילת השבוע, גבו המהומות את חייהם של לפחות שישה בני אדם, בהם שלושה שוטרים. מאות אחרים נפצעו.

מקורות רשמיים מסרו כי הנשיא, מוחמד מורסי, שוקל להטיל עוצר צבאי על העיר. לפנות בוקר כבר הובאו לעיר חיילים כדי לתגבר את השוטרים המוצבים בעיר, אחרי שמפגינים הציתו מטה ביטחוני ותחנת משטרה. עדי ראייה סיפרו כי כמה מפגינים שכבו על הכביש כדי למנוע מהכבאיות להגיע לבניינים הבוערים.

מהומות בפורט סעיד. מצרים, מרץ 2013. רויטרס
השוטרים הגיבו למהומות בירי רימוני גז ובירי לאוויר. שלושה מפגינים נהרגו/רויטרס

המהומות מתחוללות בפורט סעיד מאז חודש ינואר, בשל מעצרם של עשרות חשודים שנקשרו באסון הכדורגל בעיר. מעל 70 בני אדם נהרגו במהלך קטטה שפרצה באצטדיון, ועונשי המוות שניתנו ל-21 המעורבים בפרשה עוררו מחאה המונית, שכבר גבתה את חייהם של עשרות.

היום התמקדו ההפגנות בהתקהלות מול משרדי הממשלה בעיר. צעירים יידו אבנים לעבר השוטרים שאבטחו את המקום. עדי ראייה סיפרו כי הבחינו בשלושה פצועים שנראו שוכבים על הארץ כשהם חסרי הכרה. "השוטרים בריונים", צעקו המפגינים, "נעניק את הדם ואת הנשמה לפורט סעיד". רבים מהמפגינים קראו להתפטרותו של הנשיא, מוחמד מורסי, והאשימו אותו ואת אנשי "האחים המוסלמים" באחיזה לא-חוקית במוסדות השלטון. במקביל, עשרות שוטרים חסמו כביש מרכזי בדרך לקהיר, במחאה על מותו של אחד מעמיתיהם. אלמונים הרגו את השוטר בזמן שחקר שוד בנק.

מהומות בפורט סעיד. מצרים, מרץ 2013. רויטרס
מפגין משליך רימון גז, הבוקר בפורט סעיד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully