וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של נשיא ונצואלה: "צ'אווס נאבק על חייו"

1.3.2013 / 0:45

יורשו של הנשיא, ניקולס מדורו, טען כי "אל-פרזידנטה" הקריב את בריאותו למען העם. זו הפעם הראשונה שגורם רשמי במדינה הודה כי הנשיא גוסס. "הוא נאבק – ואנו עמו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סגן נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, התייחס אמש (חמישי) למצבו הבריאותי של הנשיא הוגו צ'אווס. לדברי מדורו, שנבחר על ידי צ'אווס בתור יורשו, הנשיא נלחם על חייו. זוהי הפעם הראשונה בה מודה גורם רשמי בוונצואלה שמצב הנשיא חמור עד כדי כך. לאחרונה שב צ'אווס במפתיע לוונצואלה, לאחר יותר מחודשיים שבהם שהה בקובה לצורך ניתוח והחלמה ממחלת הסרטן. בכתבה לטלוויזיה בוונצואלה צולם מדורו בביתו יחד עם משפחתו ואמר כי "הוא לא דאג לבריאותו כי הוא נתן את גופו ונשמתו למדינה".

הוגו צ'אווס ונצואלה בית חולים. רויטרס
עד עתה טענו בוונצואלה שהנשיא מחלים. צ'אווס ושתי בנותיו בצילום שהופץ החודש/רויטרס

"המפקד שלנו חולה כי הוא נתן את חייו למען אלה שאין להם דבר ומעולם לא היה להם דבר. זאת האמת", קבע מדורו. "הוא נאבק על חייו, על בריאותו, ואנו עמו". מדורו אמר כי "הבורגנות הולכת ללעוג לדבריי", והוסיף כי על האומה להיות אסירת תודה לצ'אווס על הקרבן שהקריב למענה. לפני שיצא לניתוח, "הכתיר" צ'אווס את מדורו כיורשו אם מצבו הרפואי לא יתיר לו לשלוט. רק לפני כמה שבועות אמר הסגן כי הנשיא "מעודד מהחלמתו" וכי הוא מביע ביטחון בצוות הרפואי שמטפל בו. "הוא אמר לנו שהוא מתאושש: 'אני מאוד אופטימי, אני בוטח לחלוטין בטיפול שאני עובר, אביס את המחלה הזו שוב. אני נאחז בישו ובחיים'", ציטט אז מדורו את צ'אווס.

צ'אווס, בן 58, נותח בקובה בתחילת חודש דצמבר של השנה שעברה. הניתוח, שארך שש שעות, הסתבך ובמשך שבועות רבים לא נראה הנשיא בציבור. היה זה הניתוח הרביעי שעבר צ'אווס בתקופה של שנה וחצי, ובשל היעדרותו מוונצואלה הוא החמיץ את טקס השבעתו לכהונה שנייה וממשלתו דחתה את דרישת האופוזיציה לקיים בחירות חדשות לנשיאות. במשך תקופת אשפוזו נפוצו דיווחים בוונצואלה ומחוץ לה על מותו של צ'אווס. כדי להזים את חרושת השמועות, פורסמו בחודש שעבר תמונות שלו שוכב במיטת בית החולים בקובה, כשהוא מחייך לצד בנותיו ומעיין בעיתון. הממשלה מסרה אז כי צ'אווס אינו מסוגל לדבר בשל הליך שעבר בצווארו - במהלכו נוצר חור בקנה הנשימה שלו, ומוחדרת אליו צינורית כדי לסייע לו לשמור על פתח הנשימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully