וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מצאנו מרבצי אורניום גולמי חדשים"

23.2.2013 / 15:49

הרפובליקה האיסלמית טוענת כי מצאה מאגרים שישמשו את תכניתה הגרעינית, למרות הערכות במערב כי מלאי האורניום שלה מדלדל. עוד נטען כי נמצאו אתרים לתחנות כוח גרעיניות

אירן מצאה בשטחה מרבצי אורניום גולמי חדשים אשר ישמשו את תוכניתה הגרעינית, כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות האירנית. כמו כן, דווח כי אירן איתרה 16 אתרים חדשים להקמת תחנות כוח גרעיניות. דיווחים אלו מגיעים ימים ספורים לפני חידוש השיחות עם מעצמות המערב אודות תכנית הגרעין האירנית.

צנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן ליד נתנז, אירן, מרץ 2005. Vahid Salemi, AP
הדיווחים מגיעים ימים ספורים לפני חידוש השיחות עם המערב. המתקן להעשרת אורניום ליד נתנז/AP, Vahid Salemi

על פי הדיווח, דו"ח של ארגון האנרגיה האטומית של אירן טען כי המאגרים נמצאו ב"אזורי החוף הדרומיים" של המדינה, וכי נמצאה בהם כמות אורניות שעלתה על ההערכות המוקדמות. בעבר סברו מומחים מן המערב כי אירן מתקרבת למצב בו ייגמר האורניום שברשותה, מכיוון שבשטחה, ככל הידוע, אין מרבצי אורניום רבים.

בדו"ח נכתב עוד כי יתרת האורניום של אירן עומדת על כ-4,400 טונות, כולל הגילויים של השנה וחצי האחרונות. באשר לאתרים החדשים שנמצאו מתאימים להקמת תחנות כוח גרעיניות, לא נכתבו מיקומים מדויקים, אך נכתב כי בין היתר הם נמצאו באזור המפרץ הפרסי והים הכספי.

לפני כשבוע דווח כי שש המעצמות - גרמניה וחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - מתכוונות להציע לאירן להקל בעיצומים המוטלים עליה, בתמורה לסגירת מתקן העשרת האורניום. השיחות בין המערב לטהרן יתחדשו בקזחסטן ב-26 בפברואר. יו"ר ועדת החוץ וביטחון של הפרלמנט האירני, אלדין בורוג'רדי, דחה על הסף את ההצעה. לפי ציטוטים שפרסמה סוכנות הידיעות האירנית איסנ"א, בורוג'רדי אמר כי "פורדו לעולם לא ייסגר (...) משום שחובתנו הלאומית היא להגן על המרכזים הגרעיניים והחיוניים שלנו מפני איומי האויב". לדבריו, מדובר ב"הצעה שנועדה לסייע למשטר הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully