וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 אסירים ביטחוניים שובתים רעב; מהומות בגדה

כ-150 פלסטינים יידו אבנים ליד חברון ורמאללה לאות הזדהות עם שביתת האסירים בבתי הכלא בישראל, שפתחו בשביתה עקב שביתת רעב של ארבעה עצירים - הוותיק שבהם שובת 200 ימים

כ-50 פלסטינים יידו היום (שלישי) אבנים לעבר כוחות צה"ל והפרו את הסדר במחנה הפליטים אל-ערוב מצפון לחברון. כוחות צה"ל השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במערכת הביטחון הוכרזה כוננות להפרות סדר שהתקיימו לאות הזדהות עם שביתת רעב של כ-800 אסירים פלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

ידויי אבנים בסילואן. מגד גוזני
פלסטינים יידו אבנים במזרח ירושלים/מגד גוזני

בנוסף לכך, גם היום נמשכו הפגנות ההזדהות עם שובתי הרעב ליד מחנה עופר הסמוך לרמאללה, שם התגודדו יותר ממאה פלסטינים שהתעמתו עם כוחות הביטחון ויידו לעברם אבנים. פלסטיני אחד נפצע מירי התגובה הישראלי.

מוקדם יותר הבוקר הכריז "מועדון האסיר הפלסטיני" על שביתת רעב למשך יום אחד של האסירים המזוהים עם תנועות החזית הדמוקרטית, החזית העממית, חמאס והג'יהאד האיסלמי. מדובר באסירים השוהים בבתי הכלא אשל, רמון ונפחא. השביתה נערכת לאות הזדהות עם ארבעה עצירים השובתים רעב במחאה על כליאתם הממושכת, אשר הוותיק שבהם שובת רעב כבר למעלה מ-200 ימים.

בימים האחרונים נערכו ברחבי הגדה הפגנות סוערות במחאה על כליאתם של הארבעה ובדרישה לשחררם. שלשום דווח כי אוטובוס אגד שהסיע מתפללים חרדים לאזור הר הזיתים נרגם באבנים. לא היו נפגעים באירוע, אך לאוטובוס נגרם נזק. בסוף השבוע האחרון נפצעה חיילת באורח קל מאבנים שיידו פלסטינים אל עבר כלי רכב צבאי ליד ההתנחלות עפרה. החיילת טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully