וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בוונצואלה: צ'אווס חזר אחרי חודשיים של אשפוז

18.2.2013 / 12:37

נשיא ונצואלה אושפז מאז חודש דצמבר בקובה אחרי ניתוח שהסתבך. בהודעות שפרסם בטוויטר, הודה צ'אווס למארחו ראול קסטרו והבטיח כי יתאושש במהרה - אך לא אמר אם ישוב לתפקידו

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, שב לארצו אחרי היעדרות ממושכת בקובה, במהלכה אושפז בבית חולים בהוואנה לניתוח ולטיפול במחלת הסרטן - כך הודיעה הבוקר (שני) ממשלת ונצואלה. בשלוש הודעות שכתב בטוויטר, הודה צ'אווס לרופאים שטיפלו בו והבטיח לבני עמו כי יתאושש במהרה. הוא ביקש להודות גם לראול קסטרו, נשיא קובה שאירח אותו בארצו, ולאחיו, הנשיא לשעבר פידל קסטרו. בהודעות ש"צייץ" לכמעט ארבעה מיליון עוקבים, לא כתב צ'אווס מתי חזר לארצו, ולא מסר אם בכוונתו לחזור לתפקידו. צ'אווס עדיין לא חשף מאיזה סוג של סרטן הוא סובל.

צ'אווס, בן 58, נותח בקובה בתחילת חודש דצמבר של השנה שעברה. הניתוח, שארך שש שעות, הסתבך ובמשך שבועות רבים לא נראה צ'אווס בציבור. היה זה הניתוח הרביעי שעבר צ'אווס בתקופה של שנה וחצי, ובשל היעדרותו מוונצואלה הוא החמיץ את טקס השבעתו לכהונה שנייה וממשלתו דחתה את דרישת האופוזיציה לקיים בחירות חדשות לנשיאות.

הוגו צ'אווס ונצואלה בית חולים. רויטרס
צ'אווס בבית החולים בהאוונה, בתמונה שפורסמה בשבוע שעבר/רויטרס

במשך תקופת אשפוזו נפוצו דיווחים בוונצואלה ומחוץ לה על מותו של צ'אווס. כדי להזים את חרושת השמועות, פורסמו בשבוע שעבר תמונות ראשונות של צ'אווס שוכב במיטת בית החולים בקובה, כשהוא מחייך לצד בנותיו ומעיין בעיתון. הממשלה מסרה אז כי צ'אווס אינו מסוגל לדבר בשל הליך פיום שעבר - במהלכו נוצר חור בקנה הנשימה שלו, ומוחדרת אליו צינורית כדי לסייע לו לשמור על פתח הנשימה.

לפני שיצא לניתוח, "הכתיר" צ'אווס את סגנו, ניקולס מדורו, כיורשו אם מצבו הרפואי לא יתיר לו לשלוט. לפני כמה שבועות אמר מדורו כי הנשיא "מעודד מהחלמתו" וכי הוא מביע ביטחון בצוות הרפואי שמטפל בו. "הוא אמר לנו שהוא מתאושש: 'אני מאוד אופטימי, אני בוטח לחלוטין בטיפול שאני עובר, אביס את המחלה הזו שוב. אני נאחז בישו ובחיים'", ציטט מדורו את צ'אווס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully