וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקלות בסנקציות תמורת סגירת המתקן בפורדו"

16.2.2013 / 0:01

שש המעצמות הגדולות מתכננות להציע להקל בסנקציות על המסחר בזהב ובמתכות יקרות אם אירן תסגור את המתקן להעשרת אורניום בפורדו. "דרך לבחון האם אירן רצינית או לא"

שש המעצמות הגדולות מתכננות להקל בסנקציות על אירן בתמורה לסגירת המתקן להעשרת אורניום בפורדו – כך דיווחו אמש (שישי) גורמים מערביים לסוכנות הידיעות רויטרס. הגורמים הוסיפו כי ההצעה תוצג בפני אירן בחידוש שיחות הגרעין בקזחסטן שיחלו ב-26 בפברואר. לדבריהם, החלטת המעצמות שלא להציג הצעה חדשה השונה באופן דרמטי מזו שהוצגה בשנה שעברה נובעת מהספקנות כי תהיה התקדמות אמיתית בשיחות מול אירן לפני הבחירות לנשיאות במדינה ביוני.

דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
במערב ספקנים לגבי מוכנות אירן לשתף פעולה. המתקן בפרדו/רויטרס

"ההצעה החדשה דומה מאוד להצעה הקודמת, וזוהי דרך לבחון האם אירן רצינית או לא", סיפר הגורם. אני לא חושב שהאירנים העניקו לנו סיבה לעשות למענם עוד. זה רק עדכון... זה דורש מאירן קצת יותר מבחינת מידת שיתוף הפעולה עם סבא"א ובנוגע לפרדו".

שש המעצמות, בהן בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה וארצות הברית, מצפות מאירן לצעדים נוספים, כמו לאפשר לסבא"א לחקור את מתקניה, בכדי להוכיח כי תכניתה הגרעינית היא אינה למטרות השגת נשק גרעיני. בעוד שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הדגיש כי הוא מעוניין לפתור את המחלוקות עם אירן בצינורות דיפלומטיים, בשלישי האחרון הוא הכריז כי "נעשה את כל מה שהכרחי בכדי למנוע מהם (אירן) להשיג נשק גרעיני".

שלשום דיווחה סוכנות הידיעות ISNA כי אירן התחילה להתקין דור חדש של מכונות להעשרת אורניום במתקן הגרעיני בנתנז בחודש שעבר. סוכנות הידיעות האירנית ציטטה את ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן, פיירדון עבסי דוואני שטען כי "מאז החודש שעבר, התקנת דור חדש של המכונות הללו החלה במתקן בנתנז". אותן מכונות מסוגלות להגביר את היכולת להעשיר אורניום במהירות הגבוהה פי שניים או שלושה מהציוד בו הם משתמשים כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully