וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות במצרים: בקבוקי תבערה ואבנים לעבר ארמון הנשיא

8.2.2013 / 0:01

בתום יממה של הפוגה התחדשה המחאה תחת השם "יום שישי של כבוד": כוחות הביטחון מפזרים בגז מדמיע מפגינים שקוראים "העם רוצה להדיח את השלטון". 45 בני אדם נפצעו בעימותים

אחרי יום של הפוגה מהפגנות, התמלאו אתמול (שישי) ערים שונות ברחבי מצרים במפגינים שצעדו וצעקו קריאות "העם רוצה להדיח את השלטון", נגד הנשיא מוחמד מורסי. מאות מהמפגינים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר ארמון הנשיאות בקהיר וכוחות הביטחון פיזרו גז מדמיע לעבר אותם המפגינים. דיווחים דומים נמסרו גם באלכסנדריה. עד כה נפצעו לפחות 45 בני אדם במהלך ההפגנות היום, בהם שני שוטרים ושלושה חיילים.

הפגנות במצרים 8 בפברואר 2013. רויטרס
"העם רוצה להדיח את השלטון". ההפגנות היום/רויטרס
מפגינים נגד הנשיא מורסי בקהיר, פברואר 2013. רויטרס
המפגינים בתחריר/רויטרס

אלפי אזרחים מצריים יצאו להפגין ברחובות של מספר ערים נגד משטרו של מוחמד מורסי. מספר המפגינים פחת, אך המחאה נמשכת. ההפגנות התחדשו בחודש האחרון לרגל יום השנה השני למהפכה במצרים. לפחות 59 בני אדם נהרגו בהפגנות השונות מאז החלו ב-25 בינואר. המפגינים מתנגדים לניסיונותיו של מורסי לקחת על עצמו כוח פוליטי נוסף ומוחים על המצב הכלכלי במדינה. אמש נרשם שקט ברחבי המדינה, אך היום התחדשו המהומות לרגל מה שהמפגינים מכנים – "יום שישי של כבוד".

בשבוע שעבר האופוזיציה חתמה על הסכם עם האחים המוסלמים בו גינו את האלימות במדינה. למרות זאת, אתמול תגברה משטרת מצרים את האבטחה סביב בתיהם של מנהיגי אופוזיציה, בהם מוחמד אל-בראדעי, לאחר שאיש דת בכיר במדינה הוציא פסק הלכה הקורא להטיל עליהם גזר דין מוות. הגברת האבטחה באה גם בעקבות רציחתו של מנהיג האופוזיציה בטוניסיה, שוקרי בלאייד, מעשה שאותו גינתה האופוזיציה המצרית. איש הדת מחמוד שעבאן אמר בהופעה בטלוויזיה כי על ראשי האופוזיציה ייגזר עונש מוות תחת חוקי ההלכה המוסלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully