וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסמה-לנד: פארק ענק ייבנה בעיר בה חוסל בן לאדן

4.2.2013 / 21:25

גורמים בעיר אבוטאבד בפקיסטן מבקשים לשפר את תדמיתה על ידי בניית פארק שעשועים שיכיל מסלול מיני גולף, גן חיות, מצנחי רחיפה ועוד ועלותו תעמוד על 30 מיליון דולר

איך אפשר לשקם תדמית של עיר שאחד מבכירי הטרוריסטים בעולם נתפס וחוסל בה? פקיסטן מתכוונת לבנות פארק שעשועים בעלות של 30 מיליון דולרים בעיר אבוטאבד, בה נלכד אוסמה בן לאדן על ידי כוחות קומנדו של צבא ארה"ב, כך אמר היום (שני) חמלודין חאן, מרשות התיירות באזור.

היוזמה הפרטית למרגלות ההימאליה צפויה לכלול גן חיות, מתקני ספורט ימי, מסלול מיני-גולף, מתקן טיפוס הרים ומצנחי רחיפה. "הפרויקט יושלם בתוך חמש שנים", אמר חאן. הרשויות הרסו את הווילה הענקית בה חי בן לאדן את חודשיו האחרונים וגורם בכיר באזור אמר כי ייעץ לממשלה לבנות על שרידי האתר בתים לפקידים רשמיים.

האתר שבו היה ממוקם הבית שבו חוסל אוסמה בן לאדן. אבוטאבאד, פקיסטן. מאי, 2012. AP
על האתר בו הייתה הווילה של בן לאדן צפויים להיבנות מגורי פקידי ממשל/AP

"פקידי הממשלה באבוטאבד עומדים בפני בעיות דיור ויש לנו מספיק מקום כעת היכן שמשכנו של בן לאדן נהרס", אמר חליד עומרזאי, גורם בכיר באזור. הוא הוסיף כי היו כאלה שהציעו שהממשלה תבנה פארק פתוח לציבור על אדמת האתר, אך הוא דחה את הרעיון משום שהתושבים עשויים לכנות פארק כזה "אוסמה פארק".

חיילי קומנדו של הצי האמריקאי חיסלו את מנהיג אל-קאעדה ב-1 במאי 2011, בפשיטה סודית על המתחם המבוצר בעיר אבוטאבד שבפקיסטן בו שהה. חיסולו היווה מכה לארגון הטרור. דובר הבית הלבן אמר אז כי "הכוחות ציפו להיתקל בהתנגדות עזה באחוזה, ונתקלו בהתנגדות עזה. היו במתחם חמושים רבים". שר ההגנה היוצא, ששימש כראש ה-CIA באותה תקופה, סיפר בראיון למגזין "טיים" כי טרם החיסול, אנשיו היו בטוחים בוודאות של 60-80 אחוזים כי בן לאדן שוהה במתחם שהותקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully