וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד נפגש עם הקוף: "מתנדב להמריא לחלל"

4.2.2013 / 15:15

נשיא הרפובליקה האיסלמית נפגש היום עם הקוף "שמש" והצהיר כי גם הוא מוכן להיות האסטרונאוט הראשון של תכנית החלל האירנית. "יש תמורה לעבודתם של אלפי מדענים", הצהיר

קריירה חדשה? נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הצהיר היום (שני) כי הוא מוכן להיות האדם הראשון שארצו תשגר לחלל. בשבוע שעבר, אירן הכריזה כי שיגרה בהצלחה קוף לחלל החיצון והשיבה אותו חי. חרף טענות בכמה עיתונים במערב כי השיגור לא היה ולא נברא, או כי החללית לא כללה בתוכה קוף, פקידים בטהרן התעקשו על אמיתות הטענה, ואמרו כי מדובר בצעד חשוב לקראת שיגור אסטרונאוטים באמצעות תכנית חלל עצמאית. הם הביעו תקווה לשגר בני אדם מחוץ לכדור הארץ עד שנת 2020.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנשיא לאסטרונאוט? אחמדינג'ד והקוף, היום בטהרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך או כך, הנשיא אחמדינג'ד אמר כי הוא מוכן להיות האסטרונאוט האירני הראשון שימריא לחלל מארצו. לפי ציטוטים שפרסמה היום סוכנות הידיעות האירנית "מהר", אחמדינג'ד, המסיים את כהונתו השנייה והאחרונה בחודש יוני הקרוב, אמר את הדברים היום בשולי ועידה לציון הישגי החלל של התעשייה האירנית בטהרן. "שיגור עצמים חיים לחלל הוא תמורה למאמצים האירניים, ולעבודתם של אלפי מדענים אירניים", אמר בגאווה הנשיא האירני, במהלך הוועידה בה זכה אף להיפגש עם הקוף, המכונה "אפתאב" (שמש).

השיגור, בין אם כלל קוף או לאו, הוסיף לדאגות המתרבות לגבי תכנית החלל של אירן, שעשויה לשמש גם את תכנית הגרעין הצבאית שלה, ולנשיאה אפשרית בעתיד של פצצה גרעינית.

הקוף שאירן שיגרה לחלל, ינואר 2013. רויטרס
הקוף שלטענת אירן שוגר לחלל וחזר לכדור הארץ/רויטרס

אירן מציינת בימים אלה את יום השנה ה-34 למהפכה האיסלמית, ומנצלת את האירועים כדי "לחשוף" פיתוחים טכנולוגיים שונים ומשונים. אמש הודיעו כלי התקשורת באירן על חשיפתם של שתי גרסאות חדשות של טנקים מתוצרת מקומית - "זולפיקאר" ו"סמסם", שאחד מהם הוא גרסה משופרת של ה"מגח" הצה"לי.

ביום שבת, הציג הנשיא אחמדינג'ד מטוס קרב האמור לשמש את משמרות המהפכה. בטקס החגיגי, אמר אחמדינג'ד כי המטוס החדיש, המכונה קאהר 313, נועד "לצורכי הרתעה בלבד", וכי הדבר אינו מהווה איום כלשהו, שכן לדבריו הרפובליקה האיסלמית לא מציבה לעצמה מטרות של "תוקפנות בשטח מדינות אחרות". מומחי תעופה בעולם ובארץ העריכו כי מדובר בדגם מטוס עשוי מפיברגלס, שכלל אינו מסוגל לטוס.

אירן חשפה מטוס קרב חדש. רויטרס
המטוס החדש של אירן. לדברי מומחים, מדובר בדגם שאינו מסוגל לטוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully