וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים אישרה: שטח מעורר מחלוקת – לחרדים

4.2.2013 / 4:18

מועצת העיר אישרה את בנייתם של מוסדות חרדיים בלבד בשטח שבין רמת שרת ובית וגן. תנועת "התעוררות" שהציעה לחלקו לשניים: "חשש מתסיסה". העירייה: "בונים לכל מגזר בשכונתו"

לחרדים בלבד: מועצת העיר ירושלים אישרה ביום חמישי האחרון החלטה לבנות מוסדות חינוך המיועדים למגזר החרדי בלבד בשכונת רמת שרת בעיר. שבוע לפני הדיון בנושא הציע יו"ר תנועת "התעוררות" בעיר, עופר ברקוביץ', הצעת פשרה שכללה את חלוקתו של שטח המדובר לשניים – לחרדים ולחילונים. אולם אמש (ראשון) אמרו ב"התעוררות" כי "ישנו חשש רציני, ולא מן הנמנע כי תוצאות ההקצאה בשטח כפי שהיא אושרה במועצה, רק תביא לתסיסה ולעימותים עתידיים בין המגזר החילוני והחרדי באזור ובכלל, דבר שאותו אנו כמובן מעוניינים למנוע".

במכתב ששלח ברקוביץ' לראש העירייה ניר ברקת ולסיעת "ירושלים תצליח" נכתב בין היתר: "אנו, חברי תנועת התעוררות בירושלים, מאוכזבים מאוד מהחלטתכם ביום חמישי האחרון, לפיה השטח המצוי בתפר שבין בית וגן לרמת שרת ומיועד למבני ציבור יוקצה לטובת הציבור החרדי בלבד, תוך התעלמות מוחלטת מצרכיהם של תושבי שכונת רמת שרת ומהצעת הפשרה שלנו". בהמשך ציין ברקוביץ' כי "אין עוררין על כך שהקצאתם של שטחים ציבוריים ומבני ציבור מהווים אבן דרך מרכזית בקביעת צביונה של שכונה, ומבחינתנו החלטתך ותמיכת חברי סיעתך בהחלטה המעניקה את השטח באופן מלא לאוכלוסייה החרדית הינה טעות קשה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדיניות העירייה בקדנציה הנוכחית היא בניית מוסדות ציבור ומבני חינוך לכל מגזר בשכונתו, ולא בשכונות בהם מתגורר מגזר אחר. כך בוטלו הקצאות לגני ילדים חרדיים מהקדנציה הקודמת בלב קריית היובל, במגרש ורבורג, ואושרה במקומם הקצאת השטח למכינה הירושלמית ולישיבה החילונית. בקדנציות קודמות היו נלקחים באופן קבוע בתי ספר ממלכתיים בשכונות חילוניות ומועברים למגזר החרדי. בקדנציה הזו שונתה המדיניות וצמצום אלף הכיתות החסרות למגזר החרדי נעשה רק בתוך השכונות החרדיות. ההקצאה הנוכחית נמצאת בשכונת בית וגן ולא בשכונת רמת שרת, ובמקום פועלות כבר עשרות שנים שתי ישיבות המשרתות את תושבי בית וגן".

עוד טוענת עיריית ירושלים כי "החלופה למיקום הנוכחי בבית וגן ולצמצום פער הכיתות במגזר החרדי היא בניית מוסדות חינוך למגזר החרדי בתוך השכונות החילוניות רמת שרת וקריית יובל – דבר שאינו מקובל על העירייה. חשוב לציין כי השטח שאותר בבית וגן הוא השטח היחיד בו ניתן לצמצם את פער הכיתות הקיים בשכונה, והכניסה למקום תוסדר אך ורק דרך רחוב מוצפי בבית וגן ולא דרך דוד מרץ ברמת שרת. במידה ולא תתאפשר כניסה רק מבית וגן – לא יוקצה השטח. כמו כן, הטענות כאילו אין שטחים נוספים להתפתחות ברמת שרת אינן נכונות, ולטובת תושבי השכונה מתכננת העירייה שני מתנ"סים חדשים, ובנוסף מקדמת הקמת ארבעה גני ילדים ממלכתיים ברחוב אבי יונה וסמוך לו. העירייה תומכת בהמשך פיתוחה של רמת שרת ובהמשך המגמות החיוביות המתרחשות בה ותמשיך לתת מענה אמיתי לכל צרכיה בשיתוף פעולה מלא עם התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully